Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Tuincentra te weinig onderscheidend
Tuincentra moeten zich herbezinnen op hun winkelconcept. Dit is omdat ze nog steeds een laag onderscheidend vermogen hebben. Een en ander blijkt uit Cijfers & Trends 2009 van de Rabobank. De studie toont aan dat ondanks de economische crisis de belangstelling van de consument voor huis en tuin groot blijft. Wel houden consumenten de hand nog steeds op de knip en stellen grote investeringen uit.
Tuinbranche blijft overeind in crisis
De tuinbranche doorstaat de economische crisis goed. Het eerste halfjaar van 2009 werd -inclusief groot onderhoud- een omzet behaald van 2,2 miljard euro. Aan dat onderhoud werd 584 miljoen euro uitgegeven. Daarmee is de situatie in de markt stabiel in vergelijking met de eerste zes maanden van 2008, toen de consument eveneens ruim 1,6 miljard voor zijn tuin uitgaf. Dat blijkt uit onderzoek van GfK in Dongen in opdracht van het Productschap Tuinbouw, Tuinbranche Nederland en Plant Publiciteit Holland.
Tuincentrum Leurs in Venlo 'Leukste winkel om bij te werken'
Leurs Tuincentrum in Venlo is de winnaar van de HBD Retail jaarprijs 'Leukste winkel om bij te werken 2009'. Dat maakte de voorzitter van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, tevens juryvoorzitter Geert Vermeer gisteravond bekend tijdens de uitreiking van de Retail Jaarprijzen in Hilversum.
Consument blijft tuinartikelen kopen
De omzet in de tuinbranche is, ondanks de economische crisis, het eerste half jaar van 2009 gelijk gebleven. De omzet kwam op ruim 1,6 miljard euro, evenveel als in de eerste zes maanden van vorig jaa...
Nederlanders geven evenveel geld uit aan tuin als vorig jaar
Een groot deel van de Nederlandse tuinbezitters gaat dit jaar evenveel of zelfs meer uitgeven aan het opknappen van de tuin in vergelijking met 2008. Het geld dat wordt besteed aan de tuin zal vooral besteed worden aan planten, bloemen en bestrating.
Kärcher Center opent deuren in Amsterdam
Eind maart opent het nieuwe Kärcher Center Amsterdam haar deuren. Op deze locatie, vlakbij de Amsterdam ArenA wordt niet alleen een showroom gehuisvest, maar wordt ook een service-afdeling én een tr...
Onlangs is binnen Kärcher Benelux een team gespecialiseerde key account managers aan de slag gegaan om de markt nog beter te bedienen. In Nederland stuurt sales director Frank Bauer drie key account ...
Jan Maarten Haverkamp (45) is de nieuwe algemeen directeur van Gardena Nederland. Hij volgt Georg Kruitwagen op. Kruitwagen gaf medio 2008 aan dat hij op zoek wilde gaan naar een andere uitdaging en d...
Lithium-ion-accu kettingzaag
Makita introduceert als eerste gereedschappenleverancier in Nederland een tophandle lithium-ion-accu kettingzaag. De BUC122RFE is een lichtgewicht kettingzaag met een kettingsnelheid van 300 m/min. De...
Gouden Garden Award voor Innoverde
De tuingereedschapset Radius Garden van Innoverde heeft de Gouden Garden Award gewonnen. De Zilveren Garden Award is toegekend aan een handzame accu-snoeischaar van Wolf-Garten. Gardena veroverde met slangenwagen easyRoll Plus het brons. De Awards voor 2009 zijn uitgereikt voorafgaand aan GardenBusiness, de Nederlandse vakbeurs voor de tuinbranche in Gorinchem. De Garden Awards zijn een initiatief van Tuinbranche Nederland.
Vorige |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
|
1 |