Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
Vervangingsmarkt kiest vaak voor bouwmarkten
Locatie essentieel voor badkamerkopers
De bouwmarkt is onder huiseigenaren nog altijd een favoriete aankoopplaats voor een nieuwe badkamer. Nederlandse huiseigenaren die de badkamer de afgelopen twee jaar hebben vervangen, kiezen hun aankoopplaats vooral op basis van de bereikbaarheid en de parkeerruimte. Ook betaalbaarheid en kwaliteit spelen hierbij een rol. Dit blijkt uit onderzoek voor het WoonKennis Jaarrapport 2009/2010.
Lees verder ...
 
Volle zaal bij Qumedia Nieuwjaarsbijeenkomst
'De recessie lijkt zich vooruit te schuiven'
De jaarlijkse Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia werd op maandag 10 januari gehouden in het pand van de uitgeverij zelf te Zutphen. De ruim honderd bezoekers vulden de ruimte volledig. Naast de uitreiking van de Marketing Awards voor de sanitair-, keuken-, zonwering- en dhz-branche, werd volop teruggekeken op 2009 en vooruitgezien naar 2010.
Lees verder ...
 
Boeiende trendpresentatie 'Help, de recessie is voorbij...?'
'Samenwerking wordt nog belangrijker om te overleven'
'Om te overleven moet je als ondernemer de consument weten te prikkelen.' Deze boodschap viel te beluisteren tijdens de boeiende trendpresentatie 'Help, de recessie is voorbij...?', die werd geven door Qudata, het onderzoeksbureau van Qumedia, in samenwerking met CBW-Mitex en GfK. Op 11 januari werd tevens vooruitgeblikt. De verwachting is dat 2010 wat beter lijkt te worden dan 2009, maar nog steeds blijft ècht herstel achterwege.
Lees verder ...
 
Branchebarometer op stand 50,0
De Branchebarometer, waarin ons STS-Panel van detaillisten aangeeft hoe volgens hen de situatie van de branche is, stond eind oktober op 50,0. Daarmee is het aantal optimisten en pessimisten binnen he...
Lees verder ...
 
Onderzoek baden en wellness toont 'nieuwe zakelijkheid'
Technische features streven design voorbij
Meer dan de helft van de ondervraagde badkamerspeciaalzaken geeft aan dat hun omzet in het segment baden en whirlpools in dit recessiejaar is gedaald. Slechts 18 procent van hen kan een omzetstijging melden, zo blijkt uit onderzoek van STS/Qudata. Voor 2010 hebben de panelleden meer verwachting van technische features dan van design. Is er sprake van een 'nieuwe zakelijkheid'?
Lees verder ...
 
Gezocht: nieuwe panelleden
In tijden van crisis volgt u als ondernemer nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelen de aandelenbeurzen zich, in hoeverre stagneert de woningbouw en welke omzetcijfers laat de wonenbranche het afgelopen kwartaal zien?
Lees verder ...
 
Branche blijft hoopvol
De STS/Qudata Branchebarometer staat momenteel vanzelfsprekend nog steeds onder de 50 punten. Hij daalde vanwege de recessie zelfs naar stand 45,0. Opvallend is echter het optimistische toekomstbeeld ...
Lees verder ...
 
Onderzoek STS en Qudata naar douches en kranen
Enthousiasme over innovaties bij douches
De branche is bijzonder enthousiast over ontwikkelingen als inloopdouches, afvoergoten en regendouches, zo blijkt uit onderzoek van vakblad STS en haar researchbureau Qudata. Op gebied van kranen heeft het STS-panel grote verwachtingen van de nieuwe tinten wit en zwart. Maar in deze recessie wordt de prijs-kwaliteitverhouding bij douches en kranen ook steeds belangrijker.
Lees verder ...
 
Onderzoek STS en Qudata onder badkamerspeciaalzaken:
'Merkbekendheid nog steeds te gering bij de consument'
Ondernemers in de Nederlandse badkamer-retail zijn niet optimistisch over de merkbeleving bij de consument die hun winkels betreden. Dat blijkt uit onderzoek, dat dit voorjaar werd uitgevoerd door Sanitair & Tegel Specialist en onderzoeksbureau Qudata. De huidige recessie zal de positie van de merkproducten, bij onveranderd beleid van de fabrikanten, bovendien geen goed doen.
Lees verder ...
 
Meerderheid Nederlanders heeft alleen een wastafel
Badmeubel nog steeds ondergewaardeerd
Uit onderzoek van USP Marketing Consultancy blijkt dat vrijwel iedere Nederlander een wastafel heeft, maar dat slechts 44 procent van hen een badmeubel in zijn badkamer heeft. In de koopwoningen is dat percentage 57 procent. En tweederde van de Nederlanders vindt opbergruimte de belangrijkste eigenschap van een badmeubel. De behoefte aan design scoort slechts een zuinige 19 procent.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
The customer journey
Stabiele klantreis in de branche
Hoewel consumenten met name in de oriëntatie- en informatiefase meer online zijn gaan 'reizen', is en blijft de winkel veruit favoriet als het gaat om de uiteindelijke aankoop van artikelen in de woonbranche. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar de customer journey.<br>
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Beveiliging schuur vaak slecht<br>
Heeft u uw gereedschap en werkmaterialen in een schuur of berging staan? En is die ruimte goed beveiligd? Vier op de tien Nederlanders vindt hun berging of schuur slecht beveiligd. Desondanks staan ze vol met kostbare spullen, met vaak een behoorlijke waarde.
Lees verder ...
 
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Omzetgroei groothandels
De Nederlandse groothandel zag haar omzet in het vierde kwartaal van afgelopen jaar met 7 procent groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dit betekent volgens het CBS de grootste omzettoename sinds ...
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken