Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
Qudata start voorinschrijving:
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata onderzoekt Aankoop- en klusgedrag consumenten:
Tegels zetten & leggen
Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit voorjaar een onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoop- en klusgedrag van consumenten op het gebied van tegels zetten & leggen. De resultaten van het onderzoek worden gebundeld in het rapport 'Aankoop- en Klusgedrag klusconsumenten - tegels zetten & leggen'.
Lees verder ...
 
Branchebarometer op 47,2
Aan het eind van 2011 liet de STS Branchebarometer de stand 47,2 zien. Dat betekent dat er op dat moment binnen het STS-Panel meer pessimistische dan optimistische badkamerondernemers waren in hun beo...
Lees verder ...
 
Seminar op maandag 20 februari:
Consumententrends in Wonen
Waarom kopen consumenten een bepaald woonproduct of merk? En waarom gaan jonge consumenten liever naar IKEA en de 65-plussers liever naar een speciaalzaak? Deze bijeenkomst geeft antwoord op deze en n...
Lees verder ...
 
Derk-Jan Rouwenhorst, Lesley van der Haas en Bo Dieks van Qudata:
'Onze panel-leden vergroten vooral ook hun eigen marktkennis'
Iedere maand dragen enkele honderden ondernemers bij aan meer kennis over de diverse woonbranches waarin uitgeverij Qumedia en haar researchbureau Qudata actief zijn. Het zijn de deelnemers aan de pa...
Lees verder ...
 
Qudata onderzocht aankoopgedrag badkamerconsumenten
Internetverkoop badkamers in 2011 gedaald
Consumenten kopen dit jaar minder badkamerproducten via internet in vergelijking met vorig jaar. In 2010 kocht 6 procent badkamerartikelen in webshops, dat aandeel is het afgelopen jaar gedaald naar 4 procent. Verder kopen consumenten steeds meer sanitair in verschillende winkels, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar het aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Consumentengedrag onder de loep
Onderzoek Aankoop- en klusgedrag consumenten - tegels zetten & leggen Waar letten consumenten op bij aankoop van tegels, tegellijm en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is...
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een badkamer? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de badkamermarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Rapport Merkbekendheid hecht-, vul- en voegmiddelen
De merkbekendheid en het imago van A-merken op het gebied van hecht-, vul- en voegmiddelen zijn de afgelopen maanden door Qudata Markt- & Trendanalyses onderzocht. De resultaten van het onderzoek zijn...
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van een badkamer? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de badkamermarkt wellicht mee worstelt...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Startpagina.nl: Verdubbeling pageviews wonen
Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie.  Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd. Niet heel verrassend voerden ezondheidsvragen de boventoon, maar Nederland raadpleegde ook massaal vragen over huis en tuin.   
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretailers (2):
Ikea onderscheidt zich van andere retailers
Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretail
Klant maakt heldere keuze voor retailer
Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Omzetverwachting ondernemers negatief
Er zijn meer ondernemers die verwachten dat het economisch klimaat verslechtert dan dat het verbetert. Bijna 35 procent van de ondernemers in de detailhandel voorziet een negatiever economisch klimaat.
Lees verder ...
 
 
   Hoe koken Nederlanders het liefst?
Keukenmerk Etna deed onderzoek naar het kookgedrag van Nederlanders. “Op dit moment zet 56 procent van de Nederlanders de pannen (bijna) iedere avond op het vuur (gaskoken), een derde kookt op induc...
Lees verder ...
 
 
   Niet alle mannen kunnen klussen
Maar liefst 22 procent van de Nederlandse vrouwen zegt beter te kunnen klussen dan hun partner. Dit blijkt uit een onderzoek van LaminaatenParket.nl onder 1.336 Nederlanders met een relatie, uitgevoerd door PanelWizard. Van alle vrouwelijke respondenten vertrouwt daarnaast een kwart haar wederhelft niet met zware klusapparatuur.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek geeft inzicht
Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer
Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek toont aan:
Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1)
Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken