Startpagina.nl: Verdubbeling pageviews wonen Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie. Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd. Niet heel verrassend voerden ezondheidsvragen de boventoon, maar Nederland raadpleegde ook massaal vragen over huis en tuin. Lees verder ... |
Positionering keukenretailers (2): Ikea onderscheidt zich van andere retailers Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest. Lees verder ... |
Update coronacrisis FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats” Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020. Lees verder ... |
Update coronavirus Wij horen graag hoe het met u gaat Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is. Lees verder ... |
Positionering keukenretail Klant maakt heldere keuze voor retailer Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren. Lees verder ... |
Update coronacrisis Omzetverwachting ondernemers negatief Er zijn meer ondernemers die verwachten dat het economisch klimaat verslechtert dan dat het verbetert. Bijna 35 procent van de ondernemers in de detailhandel voorziet een negatiever economisch klimaat. Lees verder ... |
Hoe koken Nederlanders het liefst? Keukenmerk Etna deed onderzoek naar het kookgedrag van Nederlanders. “Op dit moment zet 56 procent van de Nederlanders de pannen (bijna) iedere avond op het vuur (gaskoken), een derde kookt op induc... Lees verder ... |
Niet alle mannen kunnen klussen Maar liefst 22 procent van de Nederlandse vrouwen zegt beter te kunnen klussen dan hun partner. Dit blijkt uit een onderzoek van LaminaatenParket.nl onder 1.336 Nederlanders met een relatie, uitgevoerd door PanelWizard. Van alle vrouwelijke respondenten vertrouwt daarnaast een kwart haar wederhelft niet met zware klusapparatuur. Lees verder ... |
Consumentenonderzoek geeft inzicht Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten. Lees verder ... |
Qudata onderzoek toont aan: Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1) Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak. Lees verder ... |