Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
Onderzoek Ideal Standard:
'Nederlanders hebben minste 'me-time' in badkamer'
Ideal Standard maakte de resultaten bekend van een Europese consumentenenquête over de rol van de badkamer in het dagelijks leven. Nederlanders vallen op door hun praktische kijk. In tegenstelling tot veel andere Europeanen gebruiken de meeste Nederlanders de badkamer uitsluitend voor de gebruikelijke hygiëne-activiteiten. Van alle Europeanen nemen Nederlanders het minst 'me-time' in de badkamer.
Lees verder ...
 
Branche gematigd optimistisch
De badkamerbranche is gematigd optimistisch over de komende maanden, zo blijkt uit de reacties van de leden van het Qudata/STS Panel. De STS Verwachtingsbarometer, die antwoord geeft op de vraag ‘Wa...
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Trends in hecht-, vul- en voegmiddelen:
Ondernemers verwachten veel van kant-en-klare producten
Onderzoeksbureau Qudata vroeg begin dit jaar aan de leden uit het STS-panel wat de belangrijkste innovaties worden voor 2011 binnen het assortiment hecht-, vul- en voegmiddelen. Men verwacht onder andere veel op het gebied van lijmen voor Kerlite tegels.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata onder consumenten
Aankoopgedrag badkamerconsumenten onder de loep
Op welke wijze oriënteert de consument zich in zijn of haar zoektocht naar de ideale badkamer? In hoeverre wordt de informatie vergaard via internet en op welk moment kiest men er voor om een showroom te bezoeken? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de badkamermarkt vast uw mening over heeft, maar waar nooit daadwerkelijk onderzoek naar is gedaan. Onderzoeksbureau Qudata voert dit najaar, in opdracht van vakblad STS, een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van een badkamer centraal staat.
Lees verder ...
 
Ruim miljoen mensen wacht met kopen woning
Ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders wachten nog even met het kopen van een huis. Uit het Profiel Huizenkopers van onderzoeksinstituut OTB en brancheorganisatie NVB blijkt dat het niet echt om een kopersstaking gaat, maar meer om massaal uitstelgedrag.
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst op maandag 4 oktober 2010:
De Duurzame Woning van 2010
2010 is het jaar van de waarheid voor de Nederlandse woonretail. De recessie trekt diepe sporen in de detailhandel. Voor ondernemers is het zaak het hoofd boven water te houden. Heeft men dan nog stee...
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen april daalt naar -15
De stemming onder consumenten verslechterde in april. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam uit op -15, tegen -12 in maart. Het vertrouwen in de toekomst liep sterk terug. Het oordeel over h...
Lees verder ...
 
STS/Qudata Structuuronderzoek toont aan:
De badkamerbranche is in verwarring
Qudata, het aan ons vakblad gelieerde researchbureau, presenteerde onlangs het Structuuronderzoek over de badkamer- en tegelbranche, gebaseerd op de uitkomsten van het STS-panel. Voor het eerst in dertig jaar voelt onze branche duidelijk de gevolgen van een recessie. Dit leidt tot een behoorlijke verwarring onder de badkamer- en tegelondernemers.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   61% Nederlanders wil best klushuis
Maar liefst 61 procent van de Nederlanders is bereid om een woning te kopen of te huren waar nog aan geklust moet worden. Dit blijkt uit onderzoek van Offerteadviseur, een onafhankelijke website waarop iedereen offertes kan aanvragen en vergelijken voor ieder soort klus in, op of rondom het huis, gehouden onder 1.022 Nederlanders van 18 en ouder.
Lees verder ...
 
 
   Wat sanitairconsumenten vinden
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist wel anders hebben gepositioneerd tussen de Nederlandse retailers.
Lees verder ...
 
 
   Grote verschillen per segment
Forse omzetgroei is voorbij
De consumptieve bestedingen van de Nederlandse huishoudens nam afgelopen jaar nog toe. Maar de omzet van de woonbranche als geheel bleef daarbij achter. “De forse omzetgroei die de gevestigde woonbranche afgelopen jaren telkens noteerde, is voorbij”, constateert ook INretail. Bovendien zijn er grote verschillen per regio en per branchesegment.
Lees verder ...
 
 
Onderzoek consumentenaankoop (1)
Keukenzaak blijft favoriet voor apparatuur
Meer dan de helft van de consumenten koopt hun keukenapparatuur nog steeds fysiek. En wanneer de consument voor een winkel kiest dan is dat meestal - en over de jaren ook steeds vaker - voor een keukenspeciaalzaak. Bovendien besteden zij daar behoorlijk veel meer dan bij de andere verkoopkanalen, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Online aankopen DHZ beperkt
Het aantal consumenten dat hun doe-het-zelf producten online aanschaft, is nog altijd relatief beperkt. Uit internationaal onderzoek van Statista global consumer survey, waarin ook Nederland wordt mee...
Lees verder ...
 
Consument laat onderhoudsbedrijf merken kiezen
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen meestal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional.
Lees verder ...
 
Ook locatie en bekendheid aankoopmotieven
Badkamerklant kiest dhz om prijs
Van de consumenten die naar de bouwmarkt of bouwmaterialengroothandel gaan om een badkamer of -accessoires te kopen, doet een meerderheid dit vanwege de (lage) prijs. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en –Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
25 jaar retail in Nederland
Een terugblik op 25 jaar doehetzelf
Qumedia, de uitgeverij van onder meer vakblad KWM. bestaat deze maand 25 jaar. Een mooi moment om eens terug te kijken op de dhz-branche zo'n 25 jaar geleden. Welke trends werden er destijds waargenomen? Is er veel veranderd, of misschien juist helemaal niet....?
Lees verder ...
 
Intirio retailonderzoek
Weinig online verkoop interieurdecoratie
Hoe ziet de retailer in de interieurdecoratiebranche de toekomst en zijn eigen strategie? Welke plannen willen retailers in 2018 uitvoeren? Intirio (de Benelux vakbeurs voor interieurdecoratie en linnen) deed hier onderzoek naar onder 600 bedrijven uit de branche. Eén van de uitkomsten: de interieurprofessional wil dit jaar meer online. doen.
Lees verder ...
 
Nederlanders klunzen met klussen
De Nederlandse klusser blijkt regelmatig flink te klunzen. Zo verwondt een derde van de jongeren zich bijvoorbeeld tijdens het klussen en maar 1 procent van de Nederlanders weet hoe je het verven van ...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken