Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Stijging aantal faillissementen in de bouw
Het aantal faillissementen is het afgelopen halfjaar in de bouw verder gestegen. Het aantal faillissementen is 47 procent hoger dan in het eerste halfjaar van 2009. De meeste andere bedrijfstakken ver...
Lees verder ...
 
Daling jaaromzet 2009 Euretco met bijna 8 procent
Retailservice-organisatie Euretco heeft dankzij een stringent debiteurenbeleid en een in gang gezet optimalisatieprogramma over 2009 in een moeilijke markt een bedrijfsresultaat geboekt van Euro 4,1 miljoen (2008: Euro 6,2 miljoen). Het nettoresultaat eindigde op Euro 3,9 miljoen. De totale omzet daalde met 7,9 procent tot Euro 748 miljoen (2008: Euro 812 miljoen), als gevolg van een lager volume in de woonbranche en enkele faillissementen.
Lees verder ...
 
CBW-cijfers derde kwartaal:
Wonenbranche: omzetachterstand blijft gelijk
Uit de CBW-MITEX omzetenquête blijkt dat de omzetten voor de wonenbranche ook in het derde kwartaal achterbleven. Het omzetresultaat van het derde kwartaal van -15 procent beïnvloedt de cumulatieve stand na drie kwartalen maar weinig. In de eerste negen maanden liep de branche een negatieve omzetontwikkeling van -14 procent op.
Lees verder ...
 
Nederlander bespaart niet op woning
Nederlanders besparen niet op hun woning en dagelijkse boodschappen als hun inkomen drastisch omlaag gaat. Dat blijkt uit onderzoek van verzekeringsmaatschappij Cardif, uitgevoerd door Blauw Research....
Lees verder ...
 
Maxeda presenteert halfjaarcijfers:
Lichte daling omzet
De autonome omzet van retailconcern Maxeda is in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 1,9 procent gedaald. Het bedrijfsresultaat ging met 3,7 procent omlaag. De totale omzet kwam uit op...
Lees verder ...
 
Spectaculaire toename NHG-leningen
In het derde kwartaal van 2009 hebben in totaal ongeveer 29.000 huishoudens de aankoop (22.000) of de verbetering van hun woning (7.000) gefinancierd met Nationale Hypotheek Garantie (NHG). Dat is ongeveer 30 procent meer dan in het derde kwartaal van 2008.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen vrijwel onveranderd
Het consumentenvertrouwen is in juni een fractie afgenomen. De indicator daalde van -23 tot -24. In april en mei verbeterde het consumentenvertrouwen nog.
Lees verder ...
 
CBS over eerste kwartaal 2009:
Nederlandse economie krimpt 4,5 procent
De Nederlandse economie is in het eerste kwartaal van 2009 met 4,5 procent gekrompen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit is de grootste krimp van de Nederlandse economie na de Tweede Wereldoorlog.
Lees verder ...
 
Omzet non-food detailhandel krimpt 7 procent
In het eerste kwartaal van dit jaar heeft de detailhandel 4,8 procent minder omgezet dan een jaar eerder. Het volume kromp met 5,3 procent, de prijzen stegen met 0,5 procent. De omzetontwikkeling werd...
Lees verder ...
 
ABN AMRO legt bouwbranche onder de loep:
Bouwsector moet investeren in de toekomst
De vraaguitval en de krimp van bouwproducties is in de hele bouw- en vastgoedsector voelbaar. Veranderingen in het bedrijfsproces van ondernemingen zijn dan ook noodzakelijk. Dat stelt ABN AMRO in haar rapport 'Visie op Bouw en Vastgoed'. Vertrouwen herwinnen is de basis voor herstel, maar hoe dit gestimuleerd kan worden, laat zich moeilijk meten.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Column Olaf Zwijnenburg
Commercie via smartphones groeit
Uit Zweeds onderzoek blijkt dat desktops en laptops voor de consument niet meer de populairste devices zijn om online aankopen mee te doen. De smartphone wordt bij online winkelen steeds populairder. ...
Lees verder ...
 
 
   Natale Valente
De kracht van de financiële ratio’s en hoe ze te gebruiken
In mijn vorige column schreef ik over de solvabiliteitsratio. Solvabiliteit geeft aan of jouw onderneming op de lange termijn aan haar verplichtingen kan voldoen. Wil je weten of jouw onderneming in s...
Lees verder ...
 
 
   De kracht van lokale online platforms
Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving...
Lees verder ...
 
 
   Diverse uitdagingen voor 2022
De verwachting is dat in de loop van 2022 de diverse retailsectoren weer op hun normale groeiniveau komen. Naast die verwachte omzetontwikkeling zijn er echter wel diverse uitdagingen voor retailers e...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
De kracht van de financiële ratio’s
Je onderneming laat een sterke groei zien. Dat heeft gevolgen voor je organisatie, ook op financieringsvlak, bijvoorbeeld voor het doen van noodzakelijke investeringen. Hoe zorg je nu voor passende fi...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
De kracht van de alternatieven
Natale Valente is werkzaam als regiodirecteur voor NLInvesteert. Als ‘financieringsregisseur’ mobiliseert hij (groei-)kapitaal en ervaring om ondernemers vooruit te helpen. Dit doet hij door ondernemers met financieringsvragen te verbinden met publieke en private investeerders.
Lees verder ...
 
 
   ‘Reshoring’ terug op de agenda
Naast de structurele veranderingen van de sector, die versterkt worden door de coronacrisis, zijn er nu ook andere uitdagingen voor de retailers: personeelstekort, stijgende grondstof- en energieprijz...
Lees verder ...
 
 
   De toekomst van de retail
De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ...
Lees verder ...
 
 
   Grote uitdagingen, ook na covid-19
De retailsector is al jaren in verandering en het speelveld is door covid-19 extra hard door elkaar geschud. Sinds begin juni zijn de coronamaatregelen voor winkels verder versoepeld en we komen dus s...
Lees verder ...
 
 
   Omnichannel is het nieuwe normaal
Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken