CBS-cijfers van dit najaar Oververhitting van de markt neemt af Mede door de lockdown en de nadruk op thuiswerken, met daarbij extra bestedingen aan woninginrichting omdat geld voor vakanties etc. beschikbaar kwam, groeiden de uitgaven binnen diverse segmenten van de woonbranche sterk. Aan deze oververhitting lijkt langzaamaan een einde te komen, wanneer we de cijfers van het CBS bestuderen. Lees verder ... |
Omzetgroei non-food winkels De retailzomer begint zonnig De zomer begon in de maanden mei en juni voor de non-food retail redelijk zonnig. De omzet van de non-food winkels groeide, Dat geldt ook voor de winkels in meubels, woninginrichting, doe-het-zelf artikelen en keukens. Het consumentenvertrouwen en producentenvertrouwen namen toe. Maar INretail maakte wel enkele duidelijke kanttekeningen hierbij. Lees verder ... |
Lichte groei non food Kengetallen laten wisselende stemmingen zien Na een jaar met corona-maatregelen laten de economische kengetallen wisselende stemmingen zien. De winkels in dhz, die vorig jaar goede cijfers lieten zien, krijgen nu te maken met de gevolgen van de lock down. Tegelijkertijd zien we positieve signalen vanuit het producentenvertrouwen en de koopbereidheid van de consument. Lees verder ... |
Lente! Wat fijn, de zon is weer volop aanwezig en de temperaturen klimmen. We gaan naar buiten en alles krijgt weer kleur. Hier worden we vrolijk van. Van de lockdown met haar beperkende maatregelen en bijb... Lees verder ... |
Bol.com groeit bijna 70 procent Webwinkel bol.com zag haar verkopen in het vierde kwartaal van 2020 met 69,9 procent stijgen. In het derde kwartaal kwam er al 45,6 procent bij. Sinds de corona-uitbraak en de lockdown zijn veel consu... Lees verder ... |
Column Natale Fysieke winkels in transitie ‘Leve de man van de SRV, van je hieperdepiep hoeréé.’ Wie kent deze SRV reclame nog? SRV stond voor Samen Rationeel Verkopen en was een samenwerking van melkhandelaren die de rijdende winkel i... Lees verder ... |
Branchecijfers over 2020 Weinig vertrouwen, maar veel ver-thuizing In de afgelopen weken druppelden recente cijfers over het corona-jaar 2020 binnen uit binnen- en buitenland. Minder faillissementen, een laag consumentenvertrouwen en meer thuiswerken; met als gevolg meer ver-thuizing. Cijfers vanuit Duitsland geven aan, dat ook daar de meubel- en keukenbranches vanaf de zomermaanden in omzet groeiden. Lees verder ... |
Column Natale Maak ambassadeurs van je klanten Wat een bijzonder jaar is 2020 toch gebleken. We zijn overvallen door de impact van corona. Opeens werkten we thuis. Hadden we de kinderen om ons heen die digitaal onderwijs moesten volgen. Pakketbezo... Lees verder ... |
Corona-pandemie en ver-thuizing Het jaar 2020 toont grillige cijfers De corona-pandemie, een gedeeltelijke lockdown en het vaker (gedwongen) thuis verblijven, zorgden dit jaar voor grillige cijfers op gebied van het BBP, de (tegenvallende) totale consumentenbestedingen en de (opvallend positieve) bestedingen aan woninginrichting. We zetten de cijfers van het CBS over de eerste drie kwartalen op een rijtje. Lees verder ... |
Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komend... Lees verder ... |