Extreem uitdagende tijden Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland: “Het zijn extreem uitdagende tijden en veel bedrijven worden hard geraakt door het coronavirus. Dit brengt enorme onzekerheid met zich mee. Ve... Lees verder ... |
Column Hoe overleeft uw onderneming Covid-19? Hoe is het in de DHZ branche? In Nederland worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Winkels mogen volgens het kabinet open blijven, mits voldaan wordt... Lees verder ... |
De retail in 2020 De particuliere consumptie blijft naar verwachting ook in 2020 groeien en dat is positief voor de Nederlandse detailhandel. Desondanks maken we ons als Rabobank steeds meer zorgen over het feit dat ve... Lees verder ... |
De markt wacht op niemand... De toekomst van retail is de naadloze digitale integratie van online en offline commercie waarbij de klant volledig centraal staat. Het online aandeel in de retail zal vanuit de internet-gevoeligheid ... Lees verder ... |
Winkelstraat-problemen nemen toe In de eerste helft van dit jaar liep de leegstand van Nederlandse winkelpanden op: van 6,7 procent van het aantal panden begin naar 7,0 procent. Het aantal leegstaande panden steeg daarmee van 14.775 ... Lees verder ... |
Risico’s cybercrime worden steeds groter “DDos-aanval haalt webwinkel urenlang uit de lucht.” De kans dat we deze kop bovenaan een nieuwsbericht zien, groeit elk jaar. Volgens onderzoek nam het aantal DDos-aanvallen in 2018 met 15 procent to... Lees verder ... |
Future-proof Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de... Lees verder ... |