Natale Valente De kracht van de financiële ratio’s en hoe ze te gebruiken In mijn vorige column schreef ik over de solvabiliteitsratio. Solvabiliteit geeft aan of jouw onderneming op de lange termijn aan haar verplichtingen kan voldoen. Wil je weten of jouw onderneming in s... Lees verder ... |
De kracht van lokale online platforms Een van de uitdagingen van de retailer voor dit jaar is het beter benutten van de kracht van lokale online platforms. Twee belangrijke trends hebben een boost gegeven aan dit fenomeen: de verschuiving... Lees verder ... |
Diverse uitdagingen voor 2022 De verwachting is dat in de loop van 2022 de diverse retailsectoren weer op hun normale groeiniveau komen. Naast die verwachte omzetontwikkeling zijn er echter wel diverse uitdagingen voor retailers e... Lees verder ... |
Column Natale De kracht van de financiële ratio’s Je onderneming laat een sterke groei zien. Dat heeft gevolgen voor je organisatie, ook op financieringsvlak, bijvoorbeeld voor het doen van noodzakelijke investeringen. Hoe zorg je nu voor passende fi... Lees verder ... |
Column Natale De kracht van de alternatieven Natale Valente is werkzaam als regiodirecteur voor NLInvesteert. Als ‘financieringsregisseur’ mobiliseert hij (groei-)kapitaal en ervaring om ondernemers vooruit te helpen. Dit doet hij door ondernemers met financieringsvragen te verbinden met publieke en private investeerders. Lees verder ... |
‘Reshoring’ terug op de agenda Naast de structurele veranderingen van de sector, die versterkt worden door de coronacrisis, zijn er nu ook andere uitdagingen voor de retailers: personeelstekort, stijgende grondstof- en energieprijz... Lees verder ... |
De toekomst van de retail De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ... Lees verder ... |
Grote uitdagingen, ook na covid-19 De retailsector is al jaren in verandering en het speelveld is door covid-19 extra hard door elkaar geschud. Sinds begin juni zijn de coronamaatregelen voor winkels verder versoepeld en we komen dus s... Lees verder ... |
Omnichannel is het nieuwe normaal Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000... Lees verder ... |
Column Natale Klanttevredenheid onderzoeken Nu de consumentenbestedingen aan zaken in en om de woning ongekende hoogten evenaren, maken de planning en montagediensten overuren. De omzet van Nederlandse internetverkopers steeg sinds het begin v... Lees verder ... |