![]() |
CBS-cijfers derde kwartaal
Meer omzet, maar minder verkopen In het derde kwartaal van afgelopen jaar boekte de detailhandel aanzienlijke groei in omzet in vergelijking met dezelfde periode het jaar ervoor, volgens het CBS. Ondanks deze positieve ontwikkeling valt op dat de werkelijke verkoopcijfers daarentegen zijn afgenomen. Het is essentieel dat retailers flexibel blijven en zich aanpassen aan de steeds veranderende marktomstandigheden. Lees verder ... |
![]() |
Column Olaf Service en klantbeleving met AI E-commerce heeft in de afgelopen jaren flink terrein gewonnen op fysieke retail. Zo ligt de omzetindex van webwinkels volgens het CBS in het derde kwartaal van 2023 op 277,9 versus 173,3 in 2019. Een ... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Een verschuivend landschap Terwijl ik deze column schrijf is Nederland bezig met een politieke verschuiving. Vandaag gaan we stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Wat de uitkomst zal zijn weet ik op het moment van schrijve... Lees verder ... |
![]() |
Retailen op basis van kennis Thought Leadership biedt retailers nieuwe kansen Retailen op basis van kennis: thought leadership. Hoe werkt dit bij Beter Bed? Wat kunnen andere retailers hiervan leren? Een analyse, mede op basis van gesprekken met marketingprofessor Cor Molenaar en retailbestuurder John Kruijssen. Lees verder ... |
![]() |
Niet elke sector profiteert van consumentenuitgaven
Nederlandse consumenten kopen minder spullen en voedsel, maar omdat de prijzen stijgen neemt de omzet nog steeds toe. Dat is nu al vijf kwartalen op een rij het geval. In het tweede kwartaal steeg de ... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Valente Alternatieve financiering Stel, je onderneming heeft te maken met een seizoenspatroon, dus pieken in de omzet. Je koopt je goederen in het buitenland in en moet (een deel) vooruitbetalen. Je werkkapitaalfinanciering is geregel... Lees verder ... |
![]() |
Voorraadproblematiek Waar ondernemers recent nog geconfronteerd werden met te lage voorraden en supply chain problemen (productieproblemen in de exporterende landen, lange vaar- en transporttijden, hoge container- en opsl... Lees verder ... |
![]() |
Uitdagingen en meevallers Voor ondernemers in de dynamische retail- en groothandel voorzien we voor 2023 en 2024 grote uitdagingen, maar ook kansen. Het jaar 2022 werd afgesloten met een recordgroei in omzet voor de non-food ... Lees verder ... |
![]() |
Inflatie een belemmering? Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de v... Lees verder ... |
![]() |
Van ‘just-in-time’ naar ‘just too much’? Iedere retailer verkoopt wat hij inkoopt en daarom zijn goede relaties met leveranciers, als strategische partners in de productie van de handelsvoorraden, noodzakelijk. Toegang tot productiecapacitei... Lees verder ... |