Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden op QuZine 
 
Black & Decker en Bison scoren als merk
Black & Decker en Bison zijn merken die de Nederlandse consument niet graag mist. Dat blijkt uit het onderzoek 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken'.
Lees verder ...
 
Shop-in-shop door velen gezien als kansrijk concept
'Merkbeleving in woonbranche niet erg groot'
Merkwinkels rukken op in het winkellandschap. In mode, beauty en elektronica is het al langer een beproefde strategie van fabrikanten die voet aan de retailgrond willen krijgen, maar ook binnen de woonbranches starten fabrikanten hun eigen shops. Als complete, solistische winkel of als shop-in-shop-concept. Volgens de een dé toekomst voor de branche, anderen reageren sceptisch. 'Ik zie hier voorlopig geen wildgroei van merkwinkels.'
Lees verder ...
 
Scavolini opent flagship store
Scavolini heeft haar nieuwe ?flagship store? geopend in het Zwitserse Zürich. Het gaat om een exclusieve Scavolini-winkel van 500 vierkante meter, waar 15 onderscheidende keukens van Scavolini worden...
Lees verder ...
 
'Het D-merk is inmiddels de enige echte concurrent geworden'
A-merken doen het goed binnen de bouwmarkt
De A-merken presteren meer dan uitstekend in de Nederlandse doe-het-zelfmarkt, ondanks een daling van het consumentenvertrouwen en druk op de portemonnee vanwege hoge energie- en voedselprijzen. In een representatieve selectie van 17 productgroepen uit het GfK Retailpanel, verdeeld over vier belangrijke categorieën binnen dhz, blijkt dat het totale omzetaandeel van A-merken van 66,8 naar 68,3 procent is gestegen. GfK geeft de lezers van Karwei Management een exclusieve blik in de markt.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwde merkenkenner Rob Benjamens tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
3 over 4: hoe denkt de markt over A-merken?
'Merkbeleving is wel degelijk aanwezig'
Tony DeNunzio, CEO van Maxeda, deed onlangs een opmerkelijke uitspraak op een retailcongres. Ook binnen Praxis, Formido en Brico is er volgens hem ruimte voor een groeiend aandeel van private labels. Dat thema is tegenwoordig buitengewoon hot. Termen als productinnovatie, merkbeleving of meerwaarde staan in het brandpunt van de belangstelling. Hoe denken insiders daar over? Drie specialisten reageren op vier stellingen.
Lees verder ...
 
Reclameman Rob Benjamens verwacht stevige opkomst huismerken in non food-sector<br>
'Het merk Gamma wekt vertrouwen'
Het speelveld van merkfabrikanten in de foodwereld is de afgelopen jaren razendsnel afgebrokkeld. Door de opkomst van private labels en discounters als Aldi en Lidl is dat marktpotentieel nu slechts 65 procent, terwijl de druk daarop nog altijd verder toeneemt. En wat er in de supermarkten is gebeurd, gaat zich ook herhalen in de dhz-sector, voorspelt reclameman Rob Benjamens. Hij is een gelouterd merkenkenner, was lange tijd een gerespecteerd directeur van verschillende reclamebureaus en is nog altijd actief als zelfstandig adviseur.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende