Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Resultaten 
 
   Waarom consumenten merk apparatuur kiezen
Uit recent consumentenonderzoek van Qudata Home Analytics onder ruim 1.000 kopers van keukenapparatuur blijkt dat consumenten hun merkkeuze sterk laten afhangen van het motief dat voor hen het zwaarst weegt: kwaliteit, prijs, gebruiksgemak, design of bijvoorbeeld energieverbruik. Geen enkel merk is in álle opzichten favoriet, maar verschillende merken blinken duidelijk uit op specifieke kenmerken. In de juni-uitgave van KIM• (Keuken & -Interieur Magazine) een uitgebreide analyse van dit onderzoek
Lees verder ...
 
 
   Eén op de vier apparaten gekocht bij dit kanaal
Huishoudelektrozaak houdt stevige positie in keukenmarkt
In een markt waarin consumenten steeds meer keuzes hebben in waar ze hun keukenapparatuur aanschaffen, blijft de huishoudelektrozaak een stabiele en belangrijke schakel. Uit recent consumentenonderzoek naar aankoopkanalen van keukenapparaten blijkt dat gemiddeld 25,2% van deze aankopen via een huishoud-electrozaak verloopt. Dit geldt voor uiteenlopende productgroepen – van koffiemachines tot inductiekookplaten – en laat zien dat de elektrozaak nog altijd stevig verankerd is in het aankooptraject van veel huishoudens.
Lees verder ...
 
 
   Werken met matrixvragen in de Qudata HomeAnalytics-onderzoeken
In de Qudata HomeAnalytics-onderzoeken naar de customer journey van kopers van keukens, keukenapparatuur en badkamers wordt standaard gevraagd naar het bestede bedrag. Voor keukens is dit doorgaans eenvoudig: het gaat dan om het totaalbedrag van de aankoop. Bij keukenapparatuur en badkamerproducten ligt dat anders, omdat consumenten hierbij vaak meerdere losse producten aanschaffen.
Lees verder ...
 
 
   Maak uw marketingstrategie effectiever!
Consumentenonderzoeken Keukens, Badkamers en Keukenapparatuur nu online
Al vele jaren onderzoekt Qudata Home Analytics onder andere de markten voor keukens, badkamers en keukenapparatuur in Nederland. De complete resultaten van meest recente vijf jaren zijn nu rechtstreeks online beschikbaar. De consumentenonderzoeken (ieder jaar netto ruim 1.000 kopers van keukens of keukenapparatuur) geven een inzicht in de customer journey van de consument.
Lees verder ...
 
 
   Waar oriënteren keukenkopers zich?
Leeftijd, inkomen en opleiding bepalen infobronnen
Bij het kopen van een keuken oriënteren consumenten zich via uiteenlopende kanalen – van fysieke winkels tot sociale media. Maar hoe verschilt dat per doelgroep? Uit de consumentenonderzoeken over de afgelopen vijf jaar van Qudata Home Analytics (met een totaal netto respons van 4.825 keukenkopers) blijkt dat leeftijd, inkomen én opleidingsniveau een duidelijke invloed hebben op het informatiezoekgedrag.
Lees verder ...
 
 
   Nieuwe accenten in keukenkeuze
Verschuivende voorkeuren in de keukenmarkt
De keukenmarkt ontwikkelt zich voortdurend, en de afgelopen vijf jaar laten veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij de aankoop van een keuken. Hoewel kwaliteit nog steeds de belangrijkste eis is, is het percentage consumenten dat dit noemt gedaald van 70,9% in 2020 naar 61,8% in 2024. Tegelijkertijd zien we dat andere factoren, zoals design en specifieke esthetische kenmerken, een steeds grotere rol lijken te spelen. Zo blijkt uit de analyses van de consumentenonderzoeken van Qudata HomeAnalytics over de afgelopen vijf jaren
Lees verder ...
 
 
   Wat telt écht voor de consument?
Leeftijdsverschillen in keukenvoorkeuren
De eisen die consumenten stellen aan hun nieuwe keuken variëren sterk per leeftijdsgroep. Waar jongere kopers zich richten op design en innovatie, zijn oudere kopers vaker gefocust op betrouwbaarheid en functionaliteit. Deze inzichten bieden waardevolle informatie voor keukenretailers en fabrikanten die hun aanbod beter willen afstemmen op de specifieke wensen van verschillende doelgroepen.
Lees verder ...
 
 
   Marktanalyse: verschuivingen in de verkoopkanalen van keukens
Keukenspeciaalzaak blijft belangrijkste verkoper keukens
De verkoop van keukens in Nederland heeft de afgelopen vijf jaar een significante transformatie doorgemaakt. Waar keukenspeciaalzaken in 2020 nog dominant waren met een marktaandeel van 75,4%, is dit in 2024 gedaald naar 63,8%. Deze afname weerspiegelt een bredere trend van veranderend consumentengedrag en verschuivingen in de distributiekanalen binnen de sector.
Lees verder ...
 
 
Maandag 11 februari 2013:
Seminar Consumententrends in Wonen 2013
Waarom gaan jonge consumenten liever naar IKEA en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre wordt er gebruik gemaakt van tablets en smartphones tijdens het oriëntatieproces? Kortom, hoe verloopt het cross channel winkelgedrag van woonconsumenten anno 2013?
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving onderzoek vervangingsmarkt:
Waar koopt de consument (vervangende) keukenapparatuur?
Veel traffic van keukenapparatuur binnen de keuken-renovatiemarkt verplaatst zich van de showroom naar internet. Dit is onder meer het gevolg vanwege het feit dat de keukenvakhandel zich de jaren door veel meer heeft gefocust op de verkoop van volledig nieuwe keukens. Door de crisis en met name de achterblijvende nieuwbouw biedt juist de renovatiemarkt mogelijkheden voor de keukenvakhandel. Qudata Markt- & Trendanalyses wil dit voorjaar het aankoopgedrag van consumenten onder de loep nemen die (vervangende) keukenapparatuur willen kopen of hebben gekocht.<br>
Lees verder ...
 
| 1 |
Deze pagina printen