Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Maandag 11 februari 2013:
Seminar Consumententrends in Wonen 2013
Waarom gaan jonge consumenten liever naar IKEA en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre wordt er gebruik gemaakt van tablets en smartphones tijdens het oriëntatieproces? Kortom, hoe verloopt het cross channel winkelgedrag van woonconsumenten anno 2013?
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving onderzoek vervangingsmarkt:
Waar koopt de consument (vervangende) keukenapparatuur?
Veel traffic van keukenapparatuur binnen de keuken-renovatiemarkt verplaatst zich van de showroom naar internet. Dit is onder meer het gevolg vanwege het feit dat de keukenvakhandel zich de jaren door veel meer heeft gefocust op de verkoop van volledig nieuwe keukens. Door de crisis en met name de achterblijvende nieuwbouw biedt juist de renovatiemarkt mogelijkheden voor de keukenvakhandel. Qudata Markt- & Trendanalyses wil dit voorjaar het aankoopgedrag van consumenten onder de loep nemen die (vervangende) keukenapparatuur willen kopen of hebben gekocht.<br>
Lees verder ...
 
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een keuken? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar de perfecte keuken? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van keukens, keukenapparatuur en wekbladen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van keukenconsumenten.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een badkamer? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte badkamer? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van badkamerproducten wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoop gedrag klusconsumenten - schilderen & behangen
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 schilder- & behangartikelen? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte verf en behang? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van schilder- & behangartikelen wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de tweede maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van klusconsumenten op het gebied van schilderen en behangen.
Lees verder ...
 
Qudata peilt mening onder consumenten:
Wat worden de échte woontrends voor 2012/2013?
Wat worden de belangrijkste woontrends voor de aankomende twee jaar: 'Organische vormen in wulpse toepassing' of 'poederachtige pastels in combinatie met aaibare vormen' of de inloopdouche en verf met zonnecellen? Over de eerste twee 'woonstijlen' vertelt dit rapport niet zo veel, wel over allerlei productinnovaties waarvan ruim 2.500 consumenten verwachten dat het een trend gaat worden.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek tegels zetten & leggen:
Aankoopgedrag tegelconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van tegels, tegellijm en aanverwante producten? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van tegels, tegellijm en/of aanverwante artikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de zonweringmarkt wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar, in opdracht van Zonvak Magazine, voor de tweede maal een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van zonwering centraal staat.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek inrichten & styling van de woning:
Aankoopgedrag woonconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van allerlei woonproducten, met name als het gaat om de styling van de woning? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van woonartikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek tuin aanleggen & inrichten:
Aankoopgedrag tuinconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van allerlei tuinartikelen? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als retailer in of leverancier van tuinartikelen wellicht mee worstelt.
Lees verder ...
 
| 1 |