Zoekgedrag consument bij aanschaf keukenapparatuur
Qudata onderzoek
In de jaarlijkse onderzoeken van Qudata naar de aanschaf van keukenapparatuur is ook gekeken naar de manieren waarop consumenten hun zoektocht naar deze producten benaderen. Door de gegevens van de afgelopen vijf jaar te analyseren, kunnen we patronen en verschuivingen identificeren die van invloed zijn op het koopproces. Internet Een opvallende trend die naar voren komt, is de groeiende afhankelijkheid van consumenten van het internet als belangrijkste bron van informatie bij het zoeken naar keukenapparatuur. In 2018 gaf een meerderheid van 80,4% van de respondenten aan dat ze het internet...
Analyse eisen nieuwe keukenapparatuur
Jaarlijks onderzoekt Qudata onder ruim 1.000 kopers de ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur. Hierbij wordt ook dieper ingezoomd op de cruciale...
Conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel
De branche is minder negatief, maar nog altijd is er sprake van een omzetdaling. Dit blijkt uit de conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel voorjaar 2024 van...
Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal
Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000...
Trends bij aankoop van keukenapparatuur
Elk jaar voert Qudata een grootschalig consumentenonderzoek uit onder een netto meer dan 1.000 kopers om inzicht te krijgen in het aankoopproces (Customer...
Trends en voorkeuren keukenkopers
De Nederlandse keukenmarkt heeft de afgelopen vijf jaar opvallende verschuivingen en evoluties doorgemaakt als het gaat om voorkeuren en trends. Dit artikel...
Badkamertrends over de afgelopen vijf jaar
De Nederlandse badkamermarkt is voortdurend in beweging, waarbij consumenten en ontwerpers altijd op zoek zijn naar nieuwe en verfrissende ideeën voor...