Elk jaar voert Qudata een uitgebreid onderzoek uit onder meer dan 1.000 consumenten die hebben aangegeven badkamers of badkameraccessoires te hebben gekocht. Eén van de vragen die wordt gesteld aan deze respondenten gaat overde naamsbekendheid van retailers in dit segment. Hieronder volgt een gedetailleerde analyse van de trends en verschuivingen in de badkamerbranche, woonbranche, bouwmarktsector en bouwmaterialenhandel van 2019 tot 2023. Speciaalzaken Brugman Keukens & Badkamers blijft de marktleider in naamsbekendheid, maar heeft een significante daling doorgemaakt van 60,7% in 2019 naar...
In het jaarlijkse consumentenonderzoek naar de aankoop van keukenapparatuur onder ruim 1.000 kopers wordt onder andere gekeken naar de wijze waarop de...
Waarom consumenten bij speciaalzaken kopen
Het jaarlijks grootschalige onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar hun aankoopgedrag bij de aanschaf van badkamers en badkameraccessoires biedt...
In het jaarlijkse onderzoek van Qudata onder ruim 1.000 consumenten naar de aanschaf van keukenapparatuur, is gekeken naar de verschillende bronnen die...
Zoekgedrag consument bij aanschaf keukenapparatuur
In de jaarlijkse onderzoeken van Qudata naar de aanschaf van keukenapparatuur is ook gekeken naar de manieren waarop consumenten hun zoektocht naar deze...
Analyse eisen nieuwe keukenapparatuur
Jaarlijks onderzoekt Qudata onder ruim 1.000 kopers de ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur. Hierbij wordt ook dieper ingezoomd op de cruciale...
Conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel
De branche is minder negatief, maar nog altijd is er sprake van een omzetdaling. Dit blijkt uit de conjunctuurmeting bouwmaterialenhandel voorjaar 2024 van...
Speciaalzaak blijft belangrijkste aankoopkanaal
Jaarlijks doet Qudata onderzoek naar de customer journey van de consument bij de aankoop van badkamers en -producten. Hiervoor worden jaarlijks ruim 1.000...