Waar koopt de consument (vervangende) keukenapparatuur?
Veel traffic van keukenapparatuur binnen de keuken-renovatiemarkt verplaatst zich van de showroom naar internet. Dit is onder meer het gevolg vanwege het feit dat de keukenvakhandel zich de jaren door veel meer heeft gefocust op de verkoop van volledig nieuwe keukens. Door de crisis en met name de achterblijvende nieuwbouw biedt juist de renovatiemarkt mogelijkheden voor de keukenvakhandel. Qudata Markt- & Trendanalyses wil dit voorjaar het aankoopgedrag van consumenten onder de loep nemen die (vervangende) keukenapparatuur willen kopen of hebben gekocht.
Het winkelgedrag van de Nederlandse consument verandert snel waardoor het voor retailers en (merk)fabrikanten steeds moeilijker wordt hierop te anticiperen. Consumenten combineren steeds meer online en fysieke aankoopkanalen. Met name online wordt in toenemende mate keukenapparatuur gekocht, terwijl men vaak in de winkel nog rondkijkt en zich laat informeren. Dit ‘multichannel winkelen’ wordt uitgebreid in het onderzoek opgenomen.
Centraal in het onderzoek staat het veranderende aankoopgedrag van consumenten die vervangende keukenapparatuur hebben gekocht of dat binnenkort van plan zijn. Qudata voert al jaren onderzoek uit naar de aankoop van volledige keukens, maar onderzoek naar de keuken-vervangingsmarkt is nog niet eerder uitgevoerd.
Het totale aankoopproces, van oriëntatie, communicatie, aankoop tot aan het klussen wordt in beeld gebracht, waarbij speciale aandacht is voor de invloed van internet.
Het onderzoek wordt online afgenomen met de onderstaande kenmerken:
• n=500
• 17 vragen
• opsplitsing naar geslacht, leeftijd, woonsituatie, inkomen en regio
onderzoeksperiode maart 2013
verschijning rapporten maart 2013 (bij voldoende inschrijving)
Heavy & light
De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een light- en heavy-rapport.
De light-versie bevat:
• uitkomsten vragen over oriëntatie- en aankoopgedrag
• bondige analyse veranderend consumentengedrag
Prijs voorinschrijving: € 99,00 (na 15 februari 2013 € 129,00).
De heavy-versie bevat:
• uitkomsten vragen over oriëntatie-, aankoop- en klusgedrag
• bij verschillende vragen opsplitsingen per regio, leeftijd, inkomen, woonsituatie of geslacht
• korte reacties van ondernemers, (merk)fabrikanten en specialisten
• enkele probleemstellingen (prijsacties, kortingen, deskundigheid personeel)
• uitgebreide analyse veranderend aankoop- en klusgedrag
• vergelijkingen met onderzoek naar aankoopgedrag keukens
Prijs voorinschrijving € 699,00 (na 15 februari 2013 € 799,00).
Qudata biedt u tevens de mogelijkheid extra vragen aan consumenten te stellen. Hiervoor betaalt u € 499,00 per vraag extra. U krijgt de uitkomsten in een totaalgrafiek en opgesplitst naar inkomen, leeftijd, regio en woonsituatie..
U kunt zich voor de rapporten inschrijven door een email te sturen naar research@qudata.nl onder vermelding van ‘Onderzoek Aankoopgedrag keukenapparatuur’. Geef hierbij duidelijk aan of u het light- of heavy-rapport van het onderzoek wilt ontvangen. U krijgt daarop een bevestiging van uw aanmelding en ontvangt in maart het rapport.
Voor vragen over het onderzoek kunt u contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, projectmanager Qudata Markt- & Trendanalyses, tel. (0575) 51 55 15 of email naar research@qudata.nl. Desgewenst sturen wij u extra documentatie over het onderzoek.
Voor meer informatie kunt u ook terecht op www.qudata.nl en klik vervolgens op de banner (rechts) DIGITALE FOLDERS.