Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
Nieuwe showroom Sanitairwinkel.nl
Sanitairwinkel.nl is verhuisd naar haar nieuwe showroom in Rosmalen. “De webshop is in vier jaar tijd groter en professioneler geworden en de nieuwe showroom laat hetzelfde beeld zien”, zo wordt ...
Lees verder ...
 
Nieuwe franchisenemer Baden+
Recent is de eerste franchisenemer bij Baden+ toegetreden, Keukenstudio van der Woude in Heerenveen. Keukenstudio van der Woude in Heerenveen is een bekende naam in de Friese provincie. Een bedrijf da...
Lees verder ...
 
Eric Leunis is bij Dekker Zevenhuizen verantwoordelijk geworden voor de badkamermarkt. Hij is reeds zeven jaar in dienst bij het bedrijf, onder meer als product manager Steen. Daarnaast is voor de bad...
Lees verder ...
 
Bij Galvano Groothandel is Marco Saaltink per 1 april gestart in de verkoop buitendienst voor het rayon Gelderland en Overijsel; hij was voorheen onder meer werkzaam bij Baderie. Hans van Traa is sind...
Lees verder ...
 
Gezamenlijke editie vakblad KIM & vakblad STS
Badkamer- en keukenbranche schuiven in elkaar
De twee segmenten binnen de woonbranche van keukenvakzaken en badkamerspeciaalzaken lopen steeds meer paralel aan elkaar. Meer dan tweehonderd keukenzaken verkopen inmiddels ook badkamers. Inkooporganisaties binnen de keukenbranche hebben hun activiteiten uitgebreid naar de badkamerbranche, met formules als Mijn Bad en Bad & Body. Aan fabrikantenzijde zien we dezelfde trend. Bijvoorbeeld producenten van werkbladen, kranen e.d. introduceren hun producten ook steeds meer in badkamer- of keukenzaken. De verwachting is, dat deze ontwikkeling zich zal uitbreiden.
Lees verder ...
 
Laag BTW tarief uitgebreid tot 1 oktober
Staatssecretaris Weekers van Financiën geeft tot 1 oktober van dit jaar de tijd om van het lage BTW-tarief voor renovatie en herstel van de woning gebruik te maken; dat is dus een uitbreiding met dri...
Lees verder ...
 
Theo van den Berg was op de sanitairbeurs ISH in Frankfurt aanwezig om het merk RepaBad, leverancier van onder meer op maat gemaakte stoombaden, bekend te maken bij de Nederlandse bezoekers. Hij werkt...
Lees verder ...
 
Deskundigen op Woon Trend Event zien lichtpuntjes
'Nieuwe kansen voor zelfstandige keuken- en sanitairzaak'
Op maandag 22 november organiseerde Qumedia, uitgever van KIM, het Woon Trend Event 2010 in De Creatieve Fabriek te Hengelo (O). Interessant waren onder meer de speedtalks met kopstukken uit de keuken- en sanitairbranche. Dagvoorzitter Peter Besselink vroeg vijf deskundigen, met elk hun eigen achtergrond, naar hun visie op de huidige en toekomstige markt.
Lees verder ...
 
Stimulans voor renovatiemarkt
BTW-tarief voor verbouwingen naar 6 procent
Minister van Financiën Jan Kees de Jager maakte op 31 augustus een aantal maatregelen bekend om de woningmarkt een impuls te geven. Een belangrijke maatregel is dat het btw-tarief voor de verbouwing of de renovatie van een huis tijdelijk omlaag gaat van 19 % naar 6 %. Researchbureau Qudata, Bouwend Nederland en CBW-MITEX reageerden zeer positief op dit nieuws.
Lees verder ...
 
Kathleen Martens zal vanaf 1 juni de volledige verkoop van JEE-O -onder meer douches, kranen en wastafels- op de Nederlandse markt behartigen. Zij is reeds ruim 20 jaar actief in de keuken- en sanitai...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Tien vragen aan…
Tarik Iplik, HSK Duschkabinenbau
Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van het sanitiar zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door:
Lees verder ...
 
 
KARWEI MANAGEMENT OKTOBER:
Badkamers en keukens (Batimat)
Op 27 oktober verschijnt de oktober-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Badkamers en keukens (Batimat)</b>.
Lees verder ...
 
   Sterke groei Roca Groep
Roca Group, producent van producten voor de badkamerruimte, sloot het boekjaar 2021 af met een omzet van 2,053 miljard euro. Dat is 21,9 procent meer dan in 2020. Roca Groep hierover: “Dat is mede d...
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Brand management zet merk Plieger stevig in de markt
“Er wordt op allerlei manieren aan de toekomst getimmerd”
De belangrijkste ambitie van het merk Plieger? De grootste, meest complete sanitairaanbieder van Nederland worden. En de nummer één qua naamsbekendheid bij de consument. Nou is de groothandel Plieger allesbehalve een onbekende in de wereld van sanitair. Met meer dan 150.000 artikelen - grotendeels uit voorraad leverbaar -, verschillende exclusieve merken voor de Nederlandse markt, zoals Vigour, Cosmo, Conel, Vitra en Burgbad, een hoofdkantoor in Zaltbommel, vier distributiecentra, 65 Plieger express locaties en maar liefst 20 showrooms, zullen er weinig sanitairspecialisten en consumenten zijn die het bedrijf niet kennen. Maar de ambities reiken verder. De redactie van STS toog naar Zaltbommel voor een ontmoeting met ‘Brand Management (BM)’ van Plieger, de organisatie binnen de organisatie, die tot doel heeft het eigen merk Plieger en de exclusieve labels van de groothandel optimaal in de markt te zetten.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Voor elkaar, met elkaar
“Bij Sanidrõme doen we het echt met z’n allen”
Volgend jaar is het alweer 30 jaar geleden dat de badkamerformule Sanidrõme het levenslicht zag. Opgericht door zeven sanitairondernemers die zagen dat gezamenlijk optrekken ze ook individueel verder zou brengen. Anno 2022 telt Sanidrõme 25 ondernemers; overwegend installatiebedrijven met een badkamer showroom. In die volgorde. STS bracht een bezoek aan het team dat vanuit hun kantoor in Eindhoven de Sanidrõme-ondernemers volledig ontzorgd, zodat zij op hun beurt hun klanten kunnen ontzorgen.
Lees verder ...
 
 
   10 Vragen aan…
Roel Kennis van Riho
Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van de keukens zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door:
Lees verder ...
 
 
   Alterna maakt plaats voor Lavigo
“De essentie van het merk Lavigo is mogelijkheden creëren”
Lavigo, zo luidt de nieuwe naam van het voormalige private label Alterna van Galvano. Een naam die vertrouwd klinkt, vanzelfsprekend bijna, alsof de merknaam al jaren bestaat. Maar het heeft wel enige tijd geduurd, voor ze bij Galvano met deze nieuwe naam kwamen. Marketing manager Maikel Bongers en Mark Nanninga, sales manager, vertellen over het proces van Alterna tot Lavigo. “De naam is bedacht, heeft geen formele betekenis, maar hij blijkt op allerlei manieren perfect te passen.”
Lees verder ...
 
 
   Tien vragen aan…
Tjerk Erich (51)
Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van het sanitiar zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door:
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken