'Zo'n familiebedrijf wil je natuurlijk doorgeven'
 
Jubileum 25 jaar Quooker
Op vrijdag 31 augustus kwamen velen vanuit de keukenbranche naar Ridderkerk om het 25-jarig jubileum met Niels en Walter Peteri en hun moeder mee te vieren. De aanwezigen kregen onder meer een uitgebreide rondleiding door de fabriek en de designafdeling van het bedrijf.
 
“Dit bedrijf is ontstaan vanuit de vraag van een Unilever-medewerker, Henri Peteri, waarom het maar tien seconden kost om instant-soep te maken en toch tien minuten voordat het daarvoor benodigde water kookt. Die vraag leidde tot de door hem ontwikkelde kokend-water-kraan. En zo’n familiebedrijf wil je doorgeven aan een volgende generatie en moet je niet als handelswaar beschouwen”, gaf dagvoorzitter Jort Kelder de familie Peteri alle eer voor de uitbouw van het bedrijf dat de Quooker voorbracht.
De broers Peteri konden met tevredenheid terugkijken op 25 jaar Quooker. In het eerste jaar werden 30 exemplaren verkocht en in 2011 al 50.000. De Quooker wordt inmiddels in tien landen verkocht. “Elk jaar streven we naar 41 procent groei”, zo leggen ze uit. “Want dat betekent dat je je bedrijf in twee jaar tijd verdubbelt.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2012 - oktober | Pagina(s) 8,9
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties