Symo lanceert designer-parasol
 
Chris Kabel en Droog Design maken ontwerp
Symo is sinds 1932 fabrikant en importeur van parasols en paraplu's. Het bedrijf stelt vast dat dit traditionele product al eeuwenlang hetzelfde is. Daarom heeft Symo enkele designers aan het werk gezet om hun visie te ontwikkelen. Het doel is een assortiment designer-parasols te lanceren.
 
Het eerste product uit dit assortiment is de Shadylace, een idee van Chris Kabel en Droog Design.
Algemeen directeur Pierre Christiaens van Symo over het project: 'De Shadylace herwaardeert de traditionele parasol tot een design product, precies zoals de veeleisende consument van vandaag verlangt'.
De Shadylace is een speelse, romantische parasol. Hij onderscheidt zich van het traditionele product doordat de stof uit echt kant bestaat. In het kant is het motief van een bladerdak geknoopt. Als de zon op de parasol schijnt, werpt het kant een schaduw die niet te onderscheiden valt van een echt bladerdak. Ook de ervaring van iemand die onder de parasol zit is identiek aan de ervaring onder een echte boom: er is schaduw, maar hier en daar schijnt de zon toch een beetje door de bladeren. Bovenop de parasol zit een vogeltje.
De Shadylace komt in twee uitvoeringen: ofwel een groen bladerdak met een houten mast en gouden vogeltje, ofwel een wit bladerdak met geanodiseerd aluminium mast en een zilveren vogeltje. Symo biedt verschillende parasolvoeten aan waar deze nieuwe parasol in past.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2006 - mei | Pagina(s) 58,59
Categorie: Parasols
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google