Zonvak Magazine Marketing Awards 2005
 
B&C Products, Mado, Roma en Luxaflex winnaars
Ruim 150 belangstellenden waren maandag 16 januari getuige van de uitreiking van de Zonvak/Qudata Marketing Award 2005. Het evenement bleek buitengewoon succesvol. Het boeiende verhaal van EIM-directeur Henk Gianotten droeg daar beslist aan bij, terwijl de bezoekers bovendien zeer gecharmeerd waren van de locatie Huis De Voorst in Eefde.
 
Er waren vier prijswinnaars die werden gehonoreerd in respectievelijk de categorieën Meest succesvolle introductie, Meedenken op winkelniveau, Logistieke prestaties en Totale ondersteuning. Het resultaat kwam daarbij tot stand op basis van reacties van inkopers en managers van de verschillende ketenorganisaties en bovenal van zonweringdetaillisten. Daarnaast konden lezers hun mening kenbaar maken door het Award-formulier in Zonvak Magazine in te sturen. Een overzicht van de genomineerden en de winnaars ziet u op de volgende pagina's.

Overzicht Zonvak Marketing Award 2005

Categorie 1: Meest succesvolle introductie

Winnaar:
Velours vouwgordijn & gordijnsysteem van Bécé
B&C Products

Cor Ax, manager detailhandel:
'Het is moeilijk vast te stellen of wij de terechte winnaar zijn. Moeilijk in die zin; wie zijn wij om dat te roepen. Als de klant tevreden is en de jury beoordeelt ons goed, dan zal het wel terecht zijn. Daarom is het ook moeilijk om te zeggen of wij verrast waren door de uitslag. Laat ik het zo zeggen: wij waren niet verrast met de nominatie. De uitreiking is eervol omdat een jury tot een goed, objectief oordeel kan komen. De reacties van onze klanten zijn ook een belangrijke blijk van waardering. Ons sterke punt is denk ik -en dat werd ook in het juryrapport vermeld- het complete pakket. Het voortraject, de introductie en de opvolging. Kortom, wij leveren een compleet product.'

Genomineerden:
-Terrazza/Sottezza
-Weinor die Markise
- Suneye 2-buis
-Sunmaster Nederland bv


Categorie 2: Meedenken op winkelniveau

Winnaar:
Mado Nederland bv

Erik Budding, algemeen directeur:
'Logischerwijs zijn wij erg blij met de award. We zien het als een beloning na een jaar hard werken, een jaar waarin wij een grote slag hebben geslagen op het gebied van marketing en commercie. We hebben een duidelijk zichtbare overgang gemaakt van een technisch georiënteerd bedrijf naar een consumentgerichter bedrijf. Als dat meteen beloond wordt met een Marketing Award, kun je alleen maar heel tevreden zijn. In het jury-rapport staan de informatiezuil en de presentatiewand vermeld en dat zijn inderdaad hele leuke gadgets. Wij zagen dat het voor consumenten heel moeilijk was alle informatie in zich op te nemen die ze toegespeeld kregen. Daar zijn we met onze nieuwe concepten -waaronder de informatiezuil- op ingesprongen.'

Genomineerden:
- Somfy Nederland bv
- Luxaflex Nederland bv


Categorie 3: Logistieke prestaties

Winnaar:
Roma Benelux

Toon van Osta, directeur:
'Verrast? Zonder te hoog van de toren te willen blazen; wij kennen onze prestaties in de markt. Het gebeurt regelmatig dat een chauffeur van ons een compliment van klanten krijgt. Wij zijn nooit te beroerd om een extra stukje service te leveren. Als klanten ter plekke hulp vragen doen we dat, en onze bezorging is een heel sterk punt. Waar anderen wel eens met koerierdiensten werken, bezorgen wij altijd alles zelf. We besteden extra aandacht aan het inpakken. Dat kost extra tijd en zorg, maar het levert zoveel op. Als het product ook maar iets beschadigd is dan kan de hele order weer terug. Dat is dan weer een kostenpost van honderden euro's, rampzalig. Dus goede afleverkwaliteit is voor ons van belang, maar nog belangrijker; voor de klant. Een tevreden consument is je beste reclame.
Omdat wij niet een van de grootste marktspelers zijn, was ik nog wel enigszins verrast met de award, maar ook bijzonder content. Ik ben benieuwd voor welke award we volgend jaar mogen meestrijden. Nadat we vorig jaar een award kregen voor de meest succesvolle introductie missen we er nu nog twee!'

Genomineerden:
- Hamstra bv
- Sunmaster Nederland bv


Categorie 4: Totale ondersteuning

Winnaar:
Luxaflex Nederland bv

Silvia Jagtenberg, Instore & Promotions:
'Uiteraard vinden wij het prachtig dat wij gewonnen hebben. We waren nota bene genomineerd in twee categorieën en hadden wel verwacht één prijs te winnen. Wat wij doen, doen wij namelijk goed, voor zowel onze dealers als onze klanten. Het is dan ook fantastisch dat dit zó gewaardeerd wordt. We hebben vooral veel aandacht besteed aan de advertentiecampagne in VT-wonen. De communicatie naar buiten toe is wat dat betreft zo ontzettend belangrijk. Ik ben ontzettend trots en zie deze award echt als een kroon op ons werk.'

Genomineerden:
- B&C Products bv
- Verosol Nederland bv
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2006 - februari | Pagina(s) 29,30,31
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken