'Het is tijd voor een stapling-schap'
 
Country manager Eric Bongers, Rapid Zobel:
Onder de paraplunaam 'Fun tot Fix' wil Rapid Zobel, wereldmarktleider in staplingmachines en tackers, dhz-consumenten nadrukkelijker wijzen op het praktische nut van deze apparaten. Het segment staat in veel winkels niet als een herkenbare groep gepresenteerd, maar daar is het volgens de Nederlandse country manager Eric Bongers wel de hoogste tijd voor.
 
De dhz-branche ondergaat een verschuiving die voor iedereen herkenbaar is. Formules nemen afscheid van constructieve elementen en zitten meer op het spoor van huisverfraaiing. Eric Bongers benadrukt dat zijn assortiment optimaal inspeelt op deze trend. 'Home improvement en decoratie zijn de leidende thema's in de dhz-branche. Tot nu toe werd die trend in ons vak absoluut niet conceptmatig benaderd. Tackers of lijmpistolen kenden juist een sterk productgerichte presentatie, terwijl deze apparaten perfect aansluiten op de actuele belangstelling van klanten. We vonden het daarom de hoogste tijd worden voor een overkoepelend thema. Onder de noemer 'Fun tot Fix' presenteren we een in het oog springend assortiment met zowel lijmpistolen als tackers. De producten an sich zijn niet nieuw, maar de presentatie juist wel. We wijzen consumenten op het gemak van deze range in relatie met home improvement.'

Concept
Rapid Zobel, van oorsprong een Zweeds bedrijf, zit sowieso nadrukkelijk op het spoor van conceptmatig denken. Kleurcodes en illustraties maken het de klant extra gemakkelijk om het geschikte apparaat op te sporen. Rapid Zobel onderscheidt de groepen hot air (verfbranders), glue (lijmpistolen), pneumatic, manual en electric (met niet- en staplingmachines). Deze heldere conceptmatige aanpak is nog niet als zodanig in de markt te herkennen. Maar daar is het volgens Eric Bongers wel de hoogste tijd voor. 'Het nut van de apparaten, en de manier waarop ze inspelen op de consumentenbehoefte, komt onvoldoende tot uitdrukking als de producten verspreid in de winkels liggen gepresenteerd. Geclusterd in één schap, gekoppeld aan een duidelijke uitstraling, wordt de consument sneller op ideeën gebracht.'
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2006 - januari | Pagina(s) 13
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google