QUORUM UITGEVERS BV REIKT QUDATA MARKETING AWARDS UIT
 
Nieuwjaarsborrel op 16 januari jl.
"Naarmate de welvaart toeneemt is er behoefte aan het optimaliseren van het inkoopproces, maar ook dienen klanten uitgedaagd te worden en is er behoefte aan inspiratie en emotie". Dit zijn woorden van prof. drs. ing. Henk Gianotten, directeur van het Economisch Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf. Hij deed deze uitspraak tijdens de jaarlijkse uitreiking van de QuData Marketing Awards van Quorum Uitgevers bv, maandag 16 januari in kasteel Huis De Voorst in Eefde. Voor deze awards kiezen detaillisten en inkopers uit de sanitair-, keuken-, badkamer-, zonwering-, en doe-het-zelfbranche uit hun midden de meest succesvolle collegae van het afgelopen jaar, in vier verschillende categorieën.
 
In Eefde, bij Zutphen, was een exclusief gezelschap van genodigden uit de verschillende branches bijeen voor de start van een nieuw retailjaar. De uitreikingen werden geopend met een welkomstwoord van dhr. Arnold Jansen, directeur van Quorum Uitgevers bv, gevolgd door een toespraak van prof. drs. ing. Henk Gianotten. Hij besprak zijn filosofie waarin ondermeer het inkoopproces naar voren komt:
'Als gevolg van de ketenvorming ontstond ook de behoefte om het inkoopproces te optimaliseren, bijvoorbeeld door ECR-technieken of Just in Time-deleveries. Nu dat proces is vormgegeven, ontstaat er de behoefte aan een nieuwe taak: het uitdagen van de consument door inspiratie en emotie te bieden.
Als een bloemist 's ochtends vier emmers met zonnebloemen buiten zet voor Euro2,50 per stuk, staan ze er 's avonds nog. Verpak je ze echter in een mooi papiertje, met wat groene bladeren ertussen en een mooi lint eromheen en prijs je ze voor Euro14,95 dan vliegen ze bij wijze van spreken de deur uit. 
Daar spelen winkels op in. Naarmate de welvaart toeneemt moet je innovatief zijn, écht innovatief. Detaillisten als Oil & Vinager, Simon Lévelt en Bikes 4 You spelen daar op in. Die winkels bieden een daadwerkelijk toegevoegde waarde en hebben productgroepen verbijzonderd.'  

Hierna werden de awards uitgereikt in vier categorieën:

1 -Meest succesvolle introductie

2 -Meedenken op winkelniveau

3 -Beste logistieke prestatie

4 -Totale ondersteuning

In de zonweringsbranche werden namens het vakblad Zonvak Magazine de prijzen uitgereikt door hoofdredacteur Peter Besselink.
De winnaar in de eerste categorie was B & C Products uit Nunspeet.
In de tweede categorie ging de award naar Mado Nederland bv uit Eindhoven.
Roma Benelux uit Zevenbergen won in de derde categorie.
Het Rotterdamse Luxaflex Nederland won in de vierde categorie.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2006 - januari |
Categorie: Evenementen, Marketing
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken