Showroomondersteuning op maat van de dealer
 
Nieuw dealerconcept: Mado Modulair
Mado presenteerde aan zijn topdealers vorige maand in drie dagen een showroomconcept met unieke kenmerken. De opbouw is modulair en naar eigen inzicht te gebruiken, want, zo zei directeur Erik Budding,'onze dealers hechten aan een sterk eigen imago'.
 
De door Mado uitgenodigde topdealers reageerden vrijwel allemaal enthousiast op het concept. Menigeen sloeg nog voor het einde van de dag spijkers met koppen door meteen een bestelling te plaatsen. Ook de digitale informatiezuil vond gretig aftrek. Daar was zelfs zo veel belangstelling voor dat sommigen nog even op hun zuil zullen moeten wachten.

Service
Directeur Erik Budding opende de dag met een presentatie van de belangrijkste doelstelling van Mado voor de komende jaren. 'We zitten kwalitatief bij de top, en dat gaan we ook zo houden', zei Budding. Een van de speerpunten zal zijn de verdere verbetering van de service, en met name de snelheid waarin klachten worden afgehandeld. Ook de communicatie naar klanten wordt onder de loep genomen. 'Wat blijft is de exclusieve distributie en de opvallende producten, vanaf nu gecombineerd met een onderscheidend dealerconcept.'

Branche op sleeptouw
Mado mag gezien worden als de uitvinder van het aluminium zonnescherm en staat sinds jaar en dag bekend om zijn innovatieve producten. Dat imago wil Budding zeker behouden. Met gepaste trots meldt hij nog even dat Mado de enige Nederlandse producent is die alle onderdelen in eigen huis produceert. 'We zijn nooit bang geweest om de markt op sleeptouw te nemen. Het is een kunst om elke keer iets nieuws te laten zien, maar we komen er weer aan. Er staat een flink aantal nieuwe dingen op stapel.' Van die noviteiten gaf de technische man bij Mado, Koen Hanskens, een uurtje later een voorproefje. Niet alleen Mado hecht aan technische innovaties, ook de Mado-dealers blijken over een bovengemiddelde belangstelling en kennis van de producten te beschikken, zodat al snel een levendige discussie ontstond over de perfectionering van de nieuwe producten.

Positionering
Leo de Maeyer vervolgde de presentatie met enkele belangrijke trends en een uitleg over waar Mado zich ten opzichte van zijn dealers wil profileren, en dat is ergens tussen 'Preferred Supplier' en 'Partner'. Met een professionele bundeling van promotionele krachten, maar zonder veeleisende contracten. De dealer blijft bepalen hoe zijn showroom er uitziet.

Snelle ontwikkeling
Mado's nieuwe dealerconcept is zeer goed doordacht, maar is niettemin in opvallend korte tijd ontwikkeld. Dat werd mede mogelijk door het aantrekken van Jan Mol, die al zijn tijd in de ontwikkeling van Mado Modulair kon steken en het nu al met veel enthousiasme kon presenteren: 'Mado Modulair is uniek omdat het is aan te passen aan iedere showroom', legde jan Mol uit. 'Het accent kan liggen op sfeer en toepassing, maar ook op product en techniek. De inrichting geschiedt geheel naar eigen smaak en inzicht van onze dealers. Het gevolg is dat je je als verkoper op je gemak voelt in je eigen showroom, en dat is de eerste voorwaarde voor succes. Dit concept is flexibel toepasbaar, betaalbaar en vrijblijvend.' De modules van Mado Modulair zijn door dealers af te nemen in zogenaamde grids, waarbij een grid bestaat uit 15 borden met bevestigingsmateriaal. De introductie van het nieuwe concept gaat gepaard met een nieuwe folderlijn (met meer accent op sfeer), een update van de website en een consumentenkrant die verschijnt in en oplage van twee miljoen exemplaren.

Mado Infocenter
Een voor de zonweringbranche uniek onderdeel van het Mado Modulair concept is de digitale informatiezuil met touch panel, het Mado Infocenter. De zuil bestaat uit een omgebouwde stalen folderstelling met een ingebouwde PC en een 17 inch scherm. Op de computer draait een off-line versie van de Mado website, die speciaal voor dit doel herschreven is. De bediening geschiedt door aanraking van het beeldscherm. Er is dus geen muis of toetsenbord bij nodig. Klanten kunnen op ontdekkingsreis door zonweringland, ideeën opdoen en informatie opvragen over een bepaald scherm. Winkeliers kunnen de zuil gebruiken als verkoopondesteuning, bijvoorbeeld om een bepaald knikarm in een andere moffelkleur te laten zien. Wanneer de zuil enige tijd niet geraadpleegd wordt, start er een doorlopende diashow.


Productinnovatie: Verticaal 80 plus
Vanuit de markt kwam er steeds meer vraag naar verticalen met zogenaamde opsteekmontage, dus een bevestiging van de kap aan de geleiders door middel van pootjes. De Verticaal 80 Plus combineert het beste van beide werelden en biedt de monteur ter plekke de mogelijkheid om te kiezen voor de klassieke vorm van montage (kap afzonderlijk vastgeschroefd) of de nieuwe vorm, middels opsteken. Deze verticaal laat beide vormen standaard toe, de dealer hoeft dus vooraf niet bij bestellen door te geven op welke manier er gemonteerd zal worden. Een groot bijkomend voordeel is dat de pootjes gemaakt zijn van geëxtrudeerd aluminium hoekprofiel, in plaats van gegoten aluminium (kwetsbaar). De Verticaal 80 Plus is voorzien van een fraaie, gesloten kap, perfect voor contramontage. Plafondmontage, montage middels uitvulling en een schuine uitvoering van de voorkap behoren ook tot de mogelijkheden. Verder kent deze verticaal geïntegreerde hoekjes voor 'in-de-dag' montage.

 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2005 - april | Pagina(s) 20,21
Categorie: Marketing
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken