Hunter Douglas: 15,4% hogere winst
 
Over de eerste negen maanden van 2004
Hunter Douglas, wereldmarktleider op het gebied van raambekleding en vooraanstaand producent van bouwproducten (Luxalon®) maakt haar resultaten over de eerste negen maanden van 2004 bekend. De omzet bedroeg 1306,1 miljoen euro, 4,6% hoger dan in de eerste negen maanden van 2003. De omzetstijging weerspiegelt 6,8% volumestijging, 4,7% negatieve wisselkoerseffecten en 2,5% bijdrage door acquisities minus desinvesteringen. Alle geografische gebieden hadden autonome groei. Europa vertegenwoordigt 39% van de omzet, Noord-Amerika 48%, Latijns-Amerika 4%, Azië 6% en Australië 3%. Raambekledingproducten vertegenwoordigen 89% van de totale omzet en bouwproducten en overige producten 11%. De nettowinst bedroeg 96,9 miljoen euro, 15,4% hoger dan in de eerste negen maanden van vorig jaar. Deze stijging werd behaald ondanks een negatief effect van 7,6 miljoen euro door de lagere dollar. De winst was hoger in alle geografische gebieden. De nettowinst per gemiddeld uitstaand gewoon aandeel bedroeg 2,33 euro. Investeringen in de eerste negen maanden bedroegen 38 miljoen euro vergeleken met 40 miljoen in dezelfde periode van vorig jaar, terwijl de afschrijvingen 39 miljoen bedroegen. De beleggingsportefeuille had per 30 september 2004 een nettomarktwaarde van 461 miljoen. Het brutorendement in dollars bedroeg 5,9%. De netto-inkomsten uit beleggingen, na aftrek van toegerekende rente, onkosten en voorzieningen, bedroegen 4,9 miljoen euro. Het beheer van deze portefeuille is gedelegeerd aan een breed scala van onafhankelijke vermogensbeheerders. Het eigen vermogen bedroeg 918 miljoen, vergeleken met 871 miljoen aan het eind van 2003. Hunter Douglas had per eind september 2004 circa 16.300 werknemers.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2004 - november |
Categorie: Financiën
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken