Verse aanwas
 
Het thema van deze uitgave, eigenlijk vooral de productgroep waar we in een nummer speciale aandacht aan besteden, is dit keer apparatuur & accessoires. Maar het had ook maar zo iets kunnen zijn als ‘verse aanwas’. Noviteiten, maar dan niet op product-, maar op menselijk niveau. Nieuw in de branche, in het keukenvak. We besteden in deze uitgave namelijk uitgebreid aandacht aan de opleiding tot keukenmonteur. Want dat het hard nodig is te zorgen voor enthousiaste, verse aanwas voor dit vak, daar zal iedereen het over eens zijn. Ik sprak erover met Bert-Jan van der Stelt, die zich vanuit inRetail inzet voor opleidingen, maar ook met drie leerling-monteurs, die warempel zelfs enthousiast blijken weer naar school te gaan. Althans, een beetje, ze vinden vooral het werken ontzettend leuk en afwisselend. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Wat niet wegneemt dat zo’n MBO-diploma, want dat is wat de opleiding tot keukenmonteur uiteindelijk oplevert, mooi meegenomen is. Ik heb afgesproken dat ik de jongens blijf volgen. Dit keer dus een kennismaking met drie frisse, jonge gezichten in de branche: Max,Quinten en Thijmen, volgend jaar gaan we horen hoe het ze bevalt in de branche én of het felbegeerde papiertje in de pocket is. Ook nieuw is de eerste Reddy Badkamers van ons land. Het concept voor de sanitairformule van Reddy Keukens lag al een poosje op de plank, maar met Sjoerd Nabuurs vond de formule zijn mooie eerste pilotwinkel in Lelystad. Over het idee achter Reddy Keukens én Badkamers sprak ik, natuurlijk ín de splinternieuwe showroom van Sjoerd, met de ondernemer en de MHK-mannen Jeroen Geerling en Ivo Metz. En verder natuurlijk, zoals elke uitgave, onze columnisten, nieuwtjes en noviteiten, Qudata cijfers (over de customer journey dit keer) en de producthighlights uit dat andere thema: apparatuur en accessoires dus.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2023 - november | Pagina(s) 6
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google