Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 Klik voor foto Klik voor foto
 
Electrolux Group behaalt klimaatdoelstellingen
 
Sustainability Report 2022
In 2018 hoorde de Electrolux Group bij de eerste 100 bedrijven die een wereldwijde, op wetenschap gebaseerde klimaatdoelstelling vaststelde. Inmiddels loopt het bedrijf drie jaar voor op haar eigen plan en hoort Electrolux bij de eersten die deze doelstelling ook daadwerkelijk al hebben gehaald. Het is slechts één van de belangrijke punten uit het Electrolux Group Sustainability Report 2022 dat onlangs is gepubliceerd.
 
Electrolux Group heeft zijn absolute scope 1 en 2 broeikasgasemissies (direct en indirect bij activiteiten) met 82 procent verminderd ten opzichte van 2015 en overtreft daarmee zijn doelstelling van 80 procent in 2025. Scope 3 emissies (wanneer producten in gebruik zijn) daalden ook met meer dan 25 procent ten opzichte van 2015, wat in lijn is met de 25 procent reductiedoelstelling van het bedrijf tegen 2025. Dit betekent dat Electrolux Group zijn wetenschappelijk onderbouwde doelstelling voor 2025 drie jaar eerder dan gepland heeft bereikt.

Verantwoordelijkheid tonen
\"Wij behoorden tot de eerste 100 bedrijven die een wereldwijde ambitieuze klimaatdoelstelling vaststelden en nu behoren we tot de allereerste bedrijven die deze doelstelling halen. Als leider in duurzaamheid hebben we de verantwoordelijkheid om te tonen wat mogelijk is en dit resultaat doet precies dat,\" zegt Jonas Samuelson, Electrolux Group CEO. \"Ons werk stopt hier niet. We zijn al bezig met de goedkeuring van onze nieuwe wetenschappelijk onderbouwde doelstelling, terwijl we voortdurend werken aan een duurzamer bedrijf via onze activiteiten, producten en de manier waarop we consumenten in staat stellen duurzamer te leven,\" voegt Vanessa Butani, Electrolux Group VP Sustainability, toe.

\"Door een gedurfde, op wetenschap gebaseerde doelstelling te bepalen, tonen bedrijven hun engagement om hun steentje bij te dragen om de opwarming van de aarde onder de 1,5°C te houden in lijn met het klimaatakkoord van Parijs. Met het behalen van haar eerste ambitieuze wetenschappelijk onderbouwde doelstelling is Electrolux Group een goed voorbeeld van een organisatie die zich inzet om onze economie geschikt te maken voor mens en planeet\", aldus Maxfield Weiss, Executive Director CDP Europe, partner binnen The Science Based Targets initiative, een wereldwijd orgaan dat bedrijven in staat stelt om ambitieuze emissiereductiedoelstellingen op te stellen in lijn met de laatste klimaatwetenschap. Het is erop gericht de vermindering van de uitstoot van bedrijven wereldwijd te versnellen zodat de uitstoot vóór 2030 is gehalveerd, en vóór 2050 netto nul uitstoot te bereiken.

Een duurzaamheidsdoorbraak was de introductie van een assortiment inbouwkoelkasten met een Ecometer, die consumenten helpt om energiezuinigere keuzes te maken, en een binnenkant gemaakt van minstens 70 procent gerecycled plastic. Ook op het gebied van wassen is er duurzaam nieuws: de nieuwe voorladers besparen gemiddeld meer dan 450 liter water per jaar in vergelijking met een bovenlader. Tegen eind 2022 waren 55 procent van de fabrieken van de Electrolux Group gecertificeerd voor het Zero Waste to Landfill-programma, in de richting van de doelstelling om tegen 2025 alle vestigingen te certificeren. Het doel van het Zero Waste to Landfill-programma is om tegen 2025 meer dan 99 procent van het totale afval dat door alle productievestigingen van het bedrijf wereldwijd wordt geproduceerd, te recyclen en terug te winnen.

Food Heroes
In 2022 lanceerde de Electrolux Food Foundation de Food Heroes toolkit, een tool om leerkrachten de middelen te geven kinderen te leren over duurzaam eten. Tot nu toe zijn 88.000 kinderen wereldwijd een Food Hero geworden, om zo een duurzamere wereld te promoten.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2023 - mei | Pagina(s) 50
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google