PPG viert 300 jaar vakmanschap in Nederland
 
PPG kon begin april de start aankondigen van festiviteiten ter gelegenheid van een mijlpaal van het bedrijf in 2022: 300 jaar activiteiten in Nederland en de verjaardag van het merk Sigma Coatings van PPG, een van de toonaangevende verfmerken in Europa.
 
De jubileumfestiviteiten begonnen op de Nationale Schildersdag in Nederland, waarbij PPG-medewerkers duizenden schilders in het hele land bezochten om hen persoonlijk te bedanken voor hun werk.
PPG heeft zes sites en 61 winkels in Nederland en 1.200 werknemers. Het bedrijf biedt een portfolio van toonaangevende merken, waaronder Sigma Coatings, Histor en Rambo. Het merk Sigma Coatings is verkrijgbaar in 13 landen in Europa en het Midden-Oosten.
\"We zijn verheugd om zo\'n trotse geschiedenis van vakmanschap, ondernemerschap en innovatie in Nederland te vieren,\" zei Justus Tichelman, PPG general manager Benelux Trade, Architectural Coatings. \"Wat begon met het malen van pigmenten in een windmolen is nu een essentieel onderdeel van PPG en levert een belangrijke bijdrage aan ons doel om de wereld te beschermen en te verfraaien.\"
In 1722 bouwde Jan Pieterszoon Schoen in Westzaan een windmolen om pigmenten te malen voor plaatselijke schilders. Het bedrijf dat hij oprichtte, Pieter Schoen & Zonen, ging zich later toeleggen op verfproductie. Het was een van de drie bedrijven die in 1972 fuseerden tot Sigma Coatings, wat de start betekende van het merk Sigma Coatings. Het bedrijf breidde verder uit en werd SigmaKalon, dat in 2008 door PPG werd overgenomen.
\"Schoen legde de basis voor een bedrijf dat de tand des tijds echt heeft doorstaan\", zei Justus Tichelman. \"Zijn bedrijf was een van de eerste die pigmenten en kleurstoffen commercieel aanbood aan verffabrikanten en ontwikkelde zich tot een van de eerste internationale verfbedrijven. Het bedrijf floreerde met een focus op het voortdurend inspelen op de behoeften van klanten en veranderende marktomstandigheden; iets dat voor PPG een kernwaarde blijft.\"
PPG zet zich al lange tijd in om onder meer het onderwijs in Nederland te ondersteunen. Het bedrijf is sinds 2014 partner van NEMO Science Museum in Amsterdam en ondersteunt projecten met NEMO om wetenschap en technologie op een gemakkelijke en stimulerende manier toegankelijk te maken voor kinderen. PPG kondigde onlangs een tweejarig partnerschap aan met Centrum JongerenCommunicatie Chemie (C3), een non-profitorganisatie die kinderen en jongeren laat kennismaken met chemie en life sciences.
?
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2022 - juni | Pagina(s) 6
Categorie: Verven en lakken
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken