Coulisse zet met EcoLuxury in op duurzaamheid
 
Coulisse, specialist in raambekleding, wil haar verantwoordelijkheid nemen voor haar ecologische voetafdruk. “Dagelijks en over de hele breedte van het bedrijf, maar ook als het gaat om het ontwikkelen van nieuwe collecties en stoffen.” De introductie van het EcoLuxury concept is één van de manieren waarop Coulisse zich inspant om een bijdrage te leveren aan een betere wereld.
 
EcoLuxury is een collectie duurzame stoffen, opgebouwd rond vier pijlers: gerecyclede garens, eco geproduceerd, OEKO-TEX gecertificeerd en FSC-papier. “De productie van deze stoffen heeft minder impact op de klimaatverandering. De raambekleding met het EcoLuxury label is gemaakt van gerecyclede materialen, op een meer verantwoorde manier geproduceerd, of beide.” Hiermee kiest Coulisse specifiek en bewust voor een kleinere collectie van doordachte producten en materialen die tijdloos zijn, in plaats van voor fast-fashion.
Het EcoLuxury label is onderdeel van Coulisses nieuwe Living Beauty Collection. Het Living Beauty concept komt voort uit de ultieme inspiratiebron van Coulisse: de schoonheid van de wereld. Het behouden en herstellen van deze schoonheid is één van de speerpunten. Maurice Roetgering, één van de oprichters van Coulisse: “Onze oorsprong ligt immers in Enter, een landelijk gebied met prachtige landschappen die ons elke dag weer inspireren.”
De oprichting van inclusieve productie, een kleinschalige commerciële productiefaciliteit waar mensen werken met een afstand tot de arbeidsmarkt, sluit aan bij de visie van Coulisse op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Hier vervaardigen medewerkers een scala aan producten in beperkte hoeveelheden, begeleid door ervaren teamleiders die ervoor zorgen dat de resultaten gegarandeerd voldoen aan de kwaliteitsnormen van Coulisse.
Duurzaam denken lijkt deel uit te maken van het DNA van Coulisse, hoewel daar nog niet veel over is gezegd. Catharina Idema, creatief directeur: ”Het is wat we altijd hebben gedaan, zonder plan of agenda, maar omdat we om mensen en onze planeet geven. We hebben besloten wat meer in te zetten op het delen van het duurzaamheidsverhaal van Coulisse. Het is een mooi en relevant verhaal, nu meer dan ooit, we hebben alleen nooit de behoefte gevoeld om ons te focussen op het vertellen ervan.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2022 - april | Pagina(s) 48
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken