Nieuw logo en website voor Selve
 
SELVE heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt; de onderneming van vandaag de dag is niet te vergelijken met die van tien jaar geleden. Dat blijkt niet alleen uit innovatieve producten met intelligente functies, maar ook uit vele duurzame veranderingen en optimalisaties, aldus de directie van Selve. Het familiebedrijf uit het Duitse Sauerland laat deze transformatie nu vol vertrouwen aan de buitenwereld zien.
 
“Ons nieuwe, verjongde logo draagt duidelijk uit dat SELVE een modern bedrijf is”, zeggen de twee directeuren Ludger Stracke en Andreas Böck. “Het woordmerk is nu duidelijker, bondiger en eigentijdser en past daarom uitstekend bij SELVE. Hetzelfde geldt voor de gemoderniseerde website met een nieuw design, die meer diensten en informatie biedt.”
“De nieuwe vormgeving van het SELVE-logo is het logische gevolg van de ingrijpende ontwikkelingen die we als bedrijf de afgelopen jaren hebben doorgemaakt” benadrukt directeur Ludger Stracke. “We hebben ons op allerlei gebieden opnieuw georiënteerd, laten zien dat we in vele opzichten innovatief zijn en goed presteren. Als gezonde en moderne onderneming is SELVE goed voorbereid op de toekomst. We staan open voor nieuwe dingen, brengen proactief veranderingen en verbeteringen op gang en maken het leven van onze klanten gemakkelijker. Hieraan werken we voortdurend met de hele onderneming.” Het was daarom tijd voor het familiebedrijf om deze nieuwe mijlpaal met een pakkend, aansprekend logo kracht bij te zetten. SELVE bestaat al 155 jaar en kan dus bogen op een lange traditie, maar volgt nieuwe ontwikkelingen op de voet. “We stellen ons flexibel op ten opzichte van nieuwe uitdagingen en nieuwe projecten en vinden het belangrijk om onze klanten moderne oplossingen met een hoge toegevoegde waarde te bieden,” aldus Ludger Stracke. Dit alles weerspiegelt het nieuwe frisgroene SELVE-logo en het logo moet ook op deze manier worden geïnterpreteerd.
Zonder slogan, zonder extra kleuren, maar in trendy kleine letters: het nieuwe logo betekent voor het bedrijf ook de afsluiting van jarenlange veranderingsprocessen. “We hebben de afgelopen drie jaar veel aangepakt. Een uitstekend voorbeeld van onze enorme inspanningen op het gebied van kwaliteit en van de continue verbetering van onze processen is de nieuwe professionele SE Pro-aandrijving,” vertelt bedrijfsleider Andreas Böck. Voor alle SELVE-motoren zijn belangrijke productoptimalisaties doorgevoerd, die sindsdien allemaal in het grijs worden geleverd. “Daarnaast heeft SELVE zichzelf als het ware opnieuw uitgevonden en het LEAN-principe doorgetrokken naar andere afdelingen, waardoor het bedrijf slagvaardiger, efficiënter en slimmer is geworden. We focussen ons nu volledig op digitalisering en slimme processen. Dat is waar onze producten met intelligente toekomstgerichte SELVE Home-technologie voor staan en dat is ook waar onze moderne diensten voor onze zakelijke klanten voor staan.”
Ook de website is vernieuwd. “Onze nieuwe website zal de spil zijn voor verdere acties die we op het gebied van online marketing willen uitvoeren,” aldus Alexander Vogt. “Ons doel is om het merk SELVE nog bekender te maken binnen de sector en bij de consument.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2021 - augustus |
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google