Klik voor foto Klik voor foto
 
“Dit jaar heeft het uiterste van onze medewerkers gevergd”
 
Bauhaus Nederland 2020-2021
Bij BAUHAUS is er niet veel tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar. Met een full-commerce webshop op punt van lanceren en het vierde bouwcentrum op komst, zijn de ogen vooral gericht op de toekomst. Toch is het ook goed om even stil te staan bij 2020. Directeur Herwin Oost: “Dit jaar heeft het uiterste van onze medewerkers gevergd, door een toenemende drukte in alle bouwcentra en door de voorzorgsmaatregelen die overal moesten worden getroffen en gehandhaafd.”
 
“Flink aanpoten dus en dat hebben ze geweldig opgevangen. Ik ben dan ook zeer trots op de geleverde inzet en prestatie!” In 2020 vierde BAUHAUS ook het eerste lustrum, op 4 september was het exact 5 jaar geleden dat BAUHAUS haar eerste bouwcentrum in Nederland opende, in Groningen. Dit werd passend gevierd met een drive-in bioscoop voor klanten en medewerkers.”

Snel door naar volgend jaar: BAUHAUS Den Hoorn, voor BAUHAUS hun eerste bouwcentrum in de Randstad, opent komend voorjaar de deuren. Aan het pand aan Harnaschpolder wordt de komende maanden de laatste hand gelegd. De medewerkers zijn al merendeels geselecteerd door vestigingsmanager Rob Maas en tegen de tijd dat de deur open gaat zijn ze BAUHAUS familie.

Do-It-For-Me
Als groeiende trend voor 2021 noemt Oost de Do-It-For-Me formule. BAUHAUS zag het afgelopen jaar al dat 25% tot 30% van de omzet van het sanitairconcept Badkamerland volledig door montageservice tot stand komt. “Een uitdaging, want goede lokale vakmensen zijn ook drukbezet. Daarom investeren we in een goede relatie met onze montagepartners met een jaarbonus, persoonlijke contactpersoon en we maken reclame voor ze”, aldus Oost.

Een grote stap naar landelijke dekking is toch wel de webshop. BAUHAUS beschikte al over een click&collect webshop die ten dienste stond van de drie bouwcentra. Vanaf 2021 kan de consument in heel Nederland producten thuisbezorgd krijgen. Max Bierlee, manager e-commerce: “Met ons online team leggen we met de thuisbezorgoptie de laatste hand aan de webshop. Vanaf dat moment zijn we landelijk vertegenwoordigd met ons merk Bauhaus.”

Maar ook de fysieke winkels groeien door: Na Den Hoorn staan Amersfoort en Haarlemmermeer als eerste op de agenda. “Op termijn willen we graag naar een stuk of zestien bouwcentra”, aldus Herwin Oost. “Als je nu naar de markt kijkt is daar volop ruimte voor. Het is alleen nog een kwestie van de juiste locatie vinden.”
 
 
Delen
 
KWM• Karwei Management | 2020 - november | Pagina(s) 25
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Welke gevolgen heeft de komst van Amazon?