Markilux ondersteunt internationaal met marketing
 
Zonweringproducent markilux breidt zijn activiteiten op de internationale markt uit. Het bedrijf kiest voor advies op locatie om de verkoop van de handelspartners daar te bevorderen. In de Europese kernmarkten en de belangrijkste landen buiten Europa werken medewerkers van marketing al ruim drie jaar samen met professionele klanten concepten uit voor verkoopstimulerende showrooms en voor reclame.
 
Deze inzet lijkt volgens markilux te lonen. Succesvolle handel is niet mogelijk zonder goede reclame en overtuigende verkoop die de behoefte van de klant centraal stelt. Maar dat is een kunst. Daarom biedt zonweringspecialist markilux zijn vakpartners al vele jaren ondersteuning op het gebied van marketing. Ook internationaal concentreert het bedrijf zich al enige tijd op de ondersteuning van zijn professionele klanten. Daar is volgens Jasmin Singh, medewerker van de afdeling Marketing en Business Development, nog voldoende vraag naar. Tegelijkertijd worden de eerste positieve resultaten zichtbaar. \"Vorig jaar hebben we opnieuw enkele mooie showroomprojecten met onze klanten in de kernmarkten voorbereid. Want er is ook in het buitenland nog altijd behoefte aan advies in de point-of-sale\", aldus Singh. Het is buitengewoon belangrijk om ter plekke aanwezig te zijn, zodat er met de bedrijven verkoopbevorderende concepten kunnen worden ontwikkeld. Zo kunnen showrooms met effectief gepresenteerde producten worden ingericht die bij de vakpartner passen en waarmee ook de medewerkers zich kunnen identificeren. Daardoor wordt de verkoop naar een kwalitatief hoger niveau getild en wordt er uiteindelijk een hogere omzet behaald. Uit verkoopanalyses op de Duitse markt is gebleken dat een omzetstijging van maximaal 30 procent mogelijk is. \"We zagen als één van de eersten in hoe belangrijk goed ingerichte showrooms zijn voor de verkoop en we hebben op basis daarvan een eigen creatief concept opgesteld\", vertelt Singh. Daarbij willen Singh en haar marketingcollega’s als deskundigen de bedrijven begeleiden en betaalbare ideeën visualiseren die de bedrijven zelf kunnen realiseren.
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2020 - september |
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken