Grohe sluit partnership met UNICEF
 
Grohe zet zich in voor betere sanitaire omstandigheden in ontwikkelingslanden. De badkamerproducent sluit daarmee aan bij het reeds bestaande partnership ‘Make a Splash!’ tussen UNICEF en Lixil, het Japanse moederbedrijf van Grohe. Hierin werken de organisaties gezamenlijk aan projecten in Kenia, Ethiopië en Tanzania. “De focus ligt op het vergroten van het aantal voorzieningen, zoals toiletten en handwasfaciliteiten, maar ook educatie op het gebied van hygiëne. Daarnaast werken de partijen samen als het gaat om belangenbehartiging en het wereldwijd promoten van hygiëneprogramma’s om gedragsverandering te bewerkstelligen.” Al Sinds het begin van het partnership in 2018 werkt Lixil via haar Sato-merk aan de ontwikkeling van betaalbare en makkelijk te installeren sanitaire oplossingen, zoals toiletten. Tot op heden zijn al meer dan 18 miljoen mensen in 38 landen bereikt met verbeterde sanitaire voorzieningen door middel van Sato-producten. Naar aanleiding van de corona situatie ontstond de behoefte aan een nieuwe oplossing voor handhygiëne. De afgelopen maanden werd daarom gewerkt aan de ontwikkeling van de Sato Tap, een nieuwe zelfvoorzienende oplossing om handen te wassen.
Van 1 augustus tot en met 31 oktober 2020 doneert Grohe voor elk verkochte SmartControl douchesyteem 20 euro aan ‘Make a Splash!’ Daarnaast wordt voor iedere andere verkochte douche, handdouche, hoofddouche, doucheset en douchethermostaatkraan 1 euro gedoneerd.
 
 
Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
Wat betekent de corona-crisis voor uw bedrijf?