Klik voor foto Klik voor foto Klik voor foto
 
Crisis; en wat doen we nu?
 
Het zijn verwarrende, verontrustende tijden, op het moment dat we deze editie van KIM afsluiten. Winkels sluiten inmiddels, gedwongen of vrijwillig, hun deuren vanwege de corona-crisis. Keukenfabrikanten hebben hun productie geheel of deels stil gelegd. En niemand weet hoe lang deze situatie zal duren en welke gevolgen het uiteindelijk zal hebben voor u als keukenretailer.
Is dat wel een goed moment om met een ‘gewone’ editie van KIM uit te komen? Een blad met artikelen over werkbladen, de komst van Amazon, het veilen van showroomkeukens en een nostalgische terugblik op de branchecijfers over 2019? Zullen we deze uitgave uitstellen? En zo ja, voor hoelang? Komt de keukenbranche grotendeels tot stilstand of worden de volle orderportefeuilles nog gewoon uitgeleverd? Juist terwijl ik dit artikel schrijf, wordt bij mijn buren nog een nieuwe keuken geplaatst door een regionale retailer.
Tegelijkertijd is KIM geen nieuwsblad dat inspeelt op de actualiteit van deze week. De edities rouleren vaak maanden na het verschijnen ervan langs de managers en medewerkers van een keukenzaak. We zijn geen dagelijks nieuwsblad maar een informatie- en opinieblad.
Wat te doen? We hebben, na goed overleg, besloten om deze editie op het geplande moment uit te brengen. Iemand zei laatst: “Wellicht is het ook een geruststellend signaal, dat vakblad KIM ‘gewoon’ in de brievenbus valt in deze roerige tijden.”

Natuurlijk volgen wij alle ontwikkelingen en de mogelijke gevolgen voor onze branche en de economie in zijn geheel op de voet. Wij hebben hebben nieuwsbrieven, social media en onze website, www.qumedia.nl, waar wij u dagelijks zullen berichten over de actuele situatie, reacties vanuit de branche en u alle informatie geven die voor u als ondernemer in deze ingewikkelde tijd van belang kan zijn. Ontvangt u onze nieuwsbrief nog niet? Meld u dan snel aan via de website. En zorg dat u op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen!
We wensen u voor de komende weken veel geduld en ondernemerstalent toe.

Henk Knol
hoofdredacteur KIM
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2020 - maart | Pagina(s) 3
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken