Oer-Hollands Inventum breidt uit
 
Apparatuurmerk Inventum kende een sterke groei in de afgelopen periode, met daardoor een verhuizing naar een groter pand aan de Meander te Arnhem. Het nieuwe pand is sfeervol ingericht en heeft de mogelijkheid om zakelijke klanten te ontvangen. Sales manager Helgo Beurkens: “We kunnen hier ook een breder deel van ons assortiment laten zien, inclusief een fraaie keukenopstelling met inbouwapparatuur, naast de kleinhuishoudelijke apparaten en vrijstaand witgoed.” Tevens werd het medewerkersteam de afgelopen jaren uitgebreid. De accountmanagers Gidon Peters en Inge Verbeek hebben een jarenlange ervaring in de keukenretail.
Helgo Beurkens: “In de beginjaren waren we de new business met een nieuw klantenbestand aan het opbouwen. Er vond een behoorlijke expansie plaats van het aantal afnemers, waaronder inmiddels zo’n 450 keukenvakzaken. Maar ook de projectenmarkt heeft ons ontdekt, via projectleiders en keukenzaken.”
Marketing manager Marina van den Heuvel: “De naam Inventum had al een bekende naam in ons land als Nederlands merk, met een mooi verhaal en een groeiende product range. Die bekende Nederlandse naam werkt zeker mee aan onze groei. We profileren ons als oer-Hollands. We zijn destijds ingestapt in het wat lagere segment. Maar nu de markt weer omhoog gaat, kunnen we aan upgrading doen en meegaan in de verluxing. We hebben een assortiment Inventum Excellent toegevoegd. De Inventum Excellent producten hebben een luxe afwerking en ze zijn vormgegeven in strakke lijnen waardoor ze perfect bij elkaar passen, zoals onze combi magnetrons die mooi matchen met de ovens en de strakke blokschouw en diagonaal afzuigkap die zijn afgewerkt met zwart glas.”
Inventum gaat zich hiermee dus ook richten op het middensegment, ze biedt betaalbaar design met een prijsstelling net iets boven haar standaard assortiment. Helgo Beurkens: “De keukenzaken zijn erg blij met Inventum Excellent; vanwege de aantrekkelijke prijsstelling met een prima marge en vijf jaar Inventum garantie. Als Nederlands merk weten we ook precies, waar de consument en de dealer behoefte aan heeft. Bijvoorbeeld de vraag naar luxere producten zoals een grote koeler of vriezer nismaat 178. Iedere toevoeging, met gewenste features en prijsstelling, toetsen we bij onze klanten. Dat kan bij ons snel gaan; van het eerste idee naar de concrete introductie duurt soms nog geen half jaar.”
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties