Der Kreis vierde jubileum in Stuttgart
 
Van 10 tot 12 mei jl. hield Der Kreis haar internationale jaarvergadering in Stuttgart (D), met als thema: ‘De symbiose tussen kennis en succes’. De retailorganisatie kon daar tevens haar 40e verjaardag vieren met ca. 1.800 gasten. Ernst-Martin Schaible richtte in 1979 Der Kreis op en de organisatie is sindsdien uitgegroeid tot de grootste inkoop- en marketingorganisatie binnen de keuken- en sanitairbranche.
 
“Het gaat ieder jaar om een ontmoeting met branchegenoten uit heel Europa en het delen van een gezamenlijke passie”, zo geven Bart Opentij en Nathalie Kleinherenbrink namens Der Kreis Nederland aan. “Samen met de aangesloten ondernemers en leveranciers gaat Der Kreis Nederland opnieuw een positief jaar tegemoet. Dit blijkt ook uit de royale plus in de omzet over heet eerste kwartaal van 2019. De focus op samenwerking met de ondernemers én leveranciers draagt bij aan deze positieve ontwikkeling.”
Afgelopen jaar behoorden met name de speciaalzaken tot de winnaars, zo blijkt uit cijfers die Der Kreis ter gelegenheid van de jaarvergadering bekend maakte. Het totale netwerk van Der Kreis bestaat uit keukenspecialisten, badkamerspecialisten, houtbewerkers en interieurbouwers. En de bij deze retailorganisatie aangesloten bedrijven in 17 Europese landen zagen hun omzet met 4 procent toenemen tot 3,68 miljard euro. “Deze bereikte groei onderstreept het belang van individueel geplande, hoogwaardige producten voor de eindconsument en de trend dat steeds meer wordt geïnvesteerd in de hogere kwaliteits- en prijssegmenten en in het kwaliteitsbewuste middensegment”, aldus de retailorganisatie. Hierdoor wordt tevens duidelijk dat kwaliteit en advies van groot belang zijn. Het aantal leden van Der Kreis nam vorig jaar toe van 3.012 naar 3.344, een toename van 11 procent; mede door de toetreding van TopaTeam.
Was 2018 nog een jaar van stabilisatie binnen de concepten; in 2019 gaat de organisatie vol gas vooruit. Enkele speerpunten voor 2019: Het thema duurzaamheid wordt in 2019 zichtbaar in de winkels. Met het unieke en innovatieve winkelconcept Enviroo heeft Der Kreis haar krachten gebundeld met diverse gerenommeerde leveranciers. Binnen de sanitairdivisie heeft het nieuwe concept ‘Mijn bad in stijl’ reeds negen ondernemers mogen verwelkomen. De Mijn Bad organisatie verwacht binnen dit concept in 2019 minimaal 20 aangesloten ondernemers om landelijke dekking te realiseren.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2019 - juni | Pagina(s) 4
Gerelateerde bedrijven
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken