Intratuin vanaf de zomer weer online
 
Start met hardware
Intratuin heeft aangekondigd vanaf deze zomer opnieuw een webshop te lanceren. Er wordt gestart met het online verkopen van hardware, daarna volgt een experiment met groen. Zo heeft ceo Peter Paul Kleinbussink laten weten tijdens het congres 'whats going on in retailing'.
 
Intratuin deed al eerder een poging met een webshop, maar ging in 2012 offline, omdat ze nog niet klaar bleken te zijn voor onlineverkoop. De focus werd gericht op het actualiseren van de fysieke winkels.
“Die blijft ook na het heropenen van de webshop centraal staan”, vertelt Kleinbussink. “We zullen nooit een Coolblue of fonQ worden, zoals de kwaliteit van hun winkels anders zal zijn dan die van een fysieke retailer.” De webwinkel komt vooral in dienst te staan van de fysieke vestigingen, waarvan Intratuin er 52 heeft in Nederland. Online orders worden over die winkels verdeeld op basis van de beschikbaarheid van de voorraad en de locatie van de klant. De klant kan er straks voor kiezen om de bestellingen af te halen, of thuis te laten bezorgen.

Verder vertelde Kleinbussink tijdens het congres, dat Intratuin de werkwijze van tijdschriften toepast in de winkels. “Een tijdschrift komt elke maand uit met dezelfde rubrieken, maar met een andere inhoud. Gelukkig zijn wij een seizoensbedrijf, dus we hebben in maart andere verhalen dan in mei.” De winkels worden elke maand voorzien van een ander thema. Ook wordt twaalf keer per jaar een papieren magazine uitgegeven, die corresponderen ‘met wat er in de winkels gebeurt’. De thema’s variëren van tuinfitness tot barbecue, vertelt Kleinbussink. “Klanten hebben daardoor elke maand een reden om naar de winkel te komen.” (bron: Retailnews)
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google