Intercodam opent showroom bij CILO
 
Ronald Berg, store manager
Intercodam huurt binnen de design showroom van CILO te Zutphen 300 vierkante meter, om daar binnen een shop-in-shop concept haar tegelprogramma en badkamers te presenteren. In mei volgen ook keukens. We spreken met store manager Ronald Berg. 'Intercodam is een nieuwe weg ingeslagen, waarin de nadruk meer komt te liggen op de retailactiviteiten.'
 
Ronald Berg heeft al ruime ervaring in de woonbranche en werkte in het verleden zelfs al met een ArcLinea shop-in-shop concept in CILO, op de Eijerkamp Woonboulevard. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij door Intercodam werd benaderd om store manager te worden voor het Intercodam-project in CILO. “Het was een soort van thuiskomen. De directeur van Eijerkamp kwam tijdens een van mijn eerste gesprekken al naar me toe om me ‘welkom terug’ te heten.”

Welke plannen heeft Intercodam?
Ronald Berg: “Intercodam heeft natuurlijk al een grote naamsbekendheid in de badkamer- en tegelwereld. Ze zijn al sinds 1919 daarin actief. In de keukenbranche hebben ze geen ervaring, maar ook dat segment willen ze hier in Zutphen introduceren. Dat was een van de redenen, waarom ze mij benaderden. Het bedrijf is importeur van diverse tegelmerken, en handelt in merken van Apiani tot Caesar en van Refin tot Sicis. Daarnaast wordt binnen enkele presentaties haar sanitairprogamma getoond. Maar begin mei worden daar ook twee fraaie keukenopstellingen daaraan toegevoegd. Daarmee wordt een compleet concept van vloeren, badkamers en keukens aangeboden.
Voor Intercodam wordt dit de derde vestiging. Het eerste pand ligt aan de Amsterdamse Amstel naast Carré en de tweede bij Co van der Horst in Amstelveen. Drie jaar geleden werd door de huidige directeur van Intercodam een nieuwe weg ingeslagen, waarin de nadruk meer komt te liggen op de retailactiviteiten. De keuze voor aanwezigheid binnen Co van der Horst bevalt zo goed, dat dit concept op meerdere locaties binnen ons land wordt uitgerold. De showroom van CILO in Zutphen is de volgende in deze opzet.
Wat de badkameropstellingen betreft, zijn daarbinnen natuurlijk enkele grote merken aanwezig, met onder meer baden van Bette en badmeubelen van Casabath. Maar tegelijkertijd is er ook keuze voor exclusiviteit. Zo presenteren we van het tegelmerk Caesar een tegelserie, waarvan wij de exclusiviteit hebben; en verder is tegelmerk Winckelmans hier duidelijk aanwezig.”

Wie heeft het concept ontworpen?
“Het concept zoals het hier is uitgevoerd, is ontwikkeld door Intercodam zelf, in samenwerking met interieurarchitect Kees Marcelis. Hij heeft zijn eigen ontwerpstudie in Arnhem en een kantoor bij Intercodam in Amsterdam. Hij heeft dit concept in Zutphen ontworpen om ook zijn klanten uit het oosten van het land hier te kunnen ontvangen. Er is een duidelijke wisselwerking, aangezien we enerzijds de huisleverancier van Kees Marcelis zijn en wij klanten die op zoek zijn naar een architect naar hem kunnen doorverwijzen. Hij komt hier met zijn klanten om een indruk van mogelijke producten te krijgen, waarna hij zelf het ontwerp van het interieur maakt. Daar is hij immers specialist in.
Momenteel zijn we bezig met het inrichten van de showroom en het zoeken naar de juiste medewerkers. Want dat laatste is natuurlijk essentieel voor een bedrijf als dit. De laatste accessoires moeten nog opgehangen worden, er wordt nog gewerkt aan de verlichting en in mei komen de keukens. Een van de keukens krijgt bijvoorbeeld een werkblad van 6 meter lang carrara wit marmer. Dan kunnen we vervolgens in mei open huis houden.”

Er is binnen CILO bewust gekozen voor shop-in-shop?
“CILO werkt al langer met shop-in-shop concepten. Zelf heb ik hier gewerkt bij het ArcLinea keukenconcept; op die plaats binnen het bedrijf is nu een vloerenconcept te vinden. Maar er is binnen dit pand ook een home fashion concept met karpetten en wandbekleding aanwezig. En dan kunnen we ook nog kantoorinrichter Desque noemen met een showroom op een gedeelte van de bovenste etage. Daarnaast heeft CILO haar eigen meubelshowroom met daarin producten van diverse designers en designmerken. Door dit alles is in dit pand een totaalconcept ontstaan van meubelen, vloeren, badkamers, tegels en vanaf mei keukens. Onze eigen segmenten -badkamers, tegels en keukens, worden bij elkaar gepresenteerd en niet in twee of drie verschillende showrooms. Onze doelgroep hoeft geen honderd badkamers of keukens te zien. Wie zoiets zoekt, gaat wel naar een grote keuken- of sanitairketen. We hoeven maar een beperkt assortiment te laten zien, want de ontwerpmogelijkheden door onze designers zijn vervolgens oneindig groot. Het is een onorthodoxe showroom, zoals past bij deze doelgroep met oog voor design.”
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Badkamerontwerpers
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken