Online platform voor wonen en verbouwen
 
Bylder.com
Al gehoord van Bylder.com? Dit is een nieuw platform voor wonen en verbouwen; een verzamelplaats in feite voor vraag en aanbod en producten en diensten. De vergelijking met de diverse aanbestedingsplatforms die er al zijn, gaat niet helemaal op. Bylder.com is weliswaar een platform waar vraag en aanbod op het gebied van wonen en verbouwen bij elkaar komen, maar het is meer dan dat, aldus bedenker en oprichter Daniël Paaij.
 
Verbouwen is mensenwerk
“We willen in elke fase van de ‘klantreis’ in klantspecifieke behoeftes voorzien, onder meer door het faciliteren van verschillende diensten. De consument staat bij ons 100 procent centraal. Hoe dat werkt? Een consument maakt via Bylder.com zijn klusvraag duidelijk en kan dan een adviesbezoek boeken. Er wordt pas een offerte gemaakt na dit eerste bezoek. Een vakman zal zichzelf dus eerst moeten presenteren, dat is een belangrijk verschil met de bestaande aanbestedingsplatforms. Voor zowel de consument als de vakman is het vervolgens prettig, dat er een offerte gemaakt kan worden die is gebaseerd op een gesprek en niet enkel op wat steekwoorden via de site. Verbouwen blijft mensenwerk. Door zo’n adviesbezoek wordt er direct een persoonlijk contact gefaciliteerd. De vakman kan zichzelf in dat gesprek verkopen en vertrouwen wekken. En op zijn beurt is hij in staat een betere offerte uit te brengen, wanneer hij al bij de consument thuis geweest is.”

Hoewel in principe elke vakman welkom is bij Bylder.com, is het platform wel selectief. Er wordt gewerkt met ervaren vakmensen, die de consumentenverwachtingen waar kunnen maken. “We werken ook met een beoordelingsysteem, waarbij consumenten een vakman punten kunnen toekennen voor zaken als bijvoorbeeld kwaliteit en punctualiteit.”

Klantreis
De eerder genoemde ‘klantreis’ waarover Daniël Paaij het had, kent een aantal stappen: Inspireren & Oriënteren, waarbij in een ‘showcase’ opgeleverde projecten door consumenten of professionals gepubliceerd worden, die vervolgens als inspiratie kunnen dienen voor nieuwe bezoekers.
Voorbereiden & Advies inwinnen; bij een eerste bezoek aan Bylder.com kun je een eigen ‘woning’ aanmaken. Door hier ‘projecten en renovaties’ aan toe te voegen, krijgen je plannen vorm en houd je grip op die plannen. Per project of renovatie kan de consument selecteren welke werkzaamheden er moeten gebeuren en welke producten en materialen daarbij aangeschaft kunnen worden. Ook het beschikbare budget kan hierbij aangegeven worden. Deze informatie is enerzijds voor het eigen inzicht en de planning van de ‘woning-eigenaar’, maar kan ook gebruikt worden voor het matchen met de geschikte vakman of adviseur.
Aanbesteden & Aanschaffen, de Professional-on-demand; Heeft een consument behoefte aan advies, dan kan een vakman of adviseur worden geboekt. Dit resulteert in eerste instantie in een adviesbezoek. De gebruiker kan kiezen uit een vakman, een home-manager of een badkamer- of keukenadviseur aan huis.
Bouwen, monteren & installeren: Krijgt de vakman een concrete klus, dan kunnen de consument en de professional via platform Bylder.com projectinformatie delen en onderling communiceren. Zo blijven beiden constant op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Bylder.com – de naam is een verbastering van het Engelse ‘builder’ – is dus meer dan enkel het bij elkaar brengen van de consument met een klusvraag en de uitvoerende vakman. Het is een platform waarop informatie wordt verstrekt en verzameld, waarop gebruikers hun klussen in beeld kunnen brengen én waarop contacten gelegd worden tussen consumenten en vakmannen.

De volgende stap is inmiddels in voorbereiding; de toevoeging van een webshop en marketplace aan Bylder.com. “Wij zijn nu bezig met het vullen van de webshop en het ontwikkelen van de marketplace functie. Hiermee kunnen producenten, maar ook retailers hun eigen shop binnen Bylder.com openen.”

De introductie van Bylder.com gebeurt gefaseerd. In Nijmegen en Den Bosch is het platform inmiddels gelanceerd, de rest van Nederland volgt zo snel mogelijk.

Aanmelden?
Momenteel zijn zo’n 150 vakmannen in Nederland aangesloten bij Bylder.com. In 2019 hoopt Paaij dat dit aantal op 900 zit. “Op dit moment betaal je als vakman zo’n 5 procent procent provisie op basis van een aangenomen klus. Het is de bedoeling het kostenplaatje op termijn op nul te krijgen. Wie zich wil aanmelden voor het platform als vakman of adviseur, kan contact opnemen via info@bylder.com. Binnen enkele werkdagen neemt een medewerker van Bylder.com dan contact op. Hetzelfde geldt voor leveranciers of retailers die hun producten willen verkopen via de Bylder-webshop.

www.bylder.com
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2016 - oktober | Pagina(s) 12
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken