Consument laat meer verbouwen
 
Consumenten lijken begin 2016 meer geld beschikbaar te stellen voor verbouwing van hun woning dan in het begin van het voorgaande jaar. De Klussenier heeft hier onderzoek naar gedaan en constateert dat de gemiddelde opdrachtgrootte en het aantal offertes dat wordt uitgebracht in het eerste kwartaal van dit jaar fors groter zijn dan in het eerste kwartaal van 2015.
 
In de eerste drie maanden van dit jaar zijn opdrachten gemiddeld 17 procent groter dan in dezelfde periode van het voorgaande jaar. Een opdracht bestaat doorgaans uit arbeid en materiaal. In opdrachten zit dit jaar gemiddeld 11 procent meer arbeid. De Klussenier ziet ook een toename in de hoeveelheid materiaal die aan de klant geleverd wordt. Ongeveer 25 procent meer dan vorig jaar. “Door de opkomst van ‘online shoppen’ zagen we de laatste jaren de tendens dat klanten zelf het benodigde materiaal online aankochten. Die tendens lijkt zich niet door te zetten. D?e consument lijkt steeds meer te kiezen voor kwaliteitsproducten die door het klusbedrijf ingekocht en geleverd worden.”

Aantal offertes
In het eerste kwartaal van 2016 werden 11,5 procent meer offertes en werkbonnen geleverd aan de klant dan in diezelfde periode in 2015.
Al met al kan gesteld worden dat, in vergelijking met vorig jaar, de consument meer en grotere verbouwingen laat doen. En dat de consument het leveren van materiaal weer steeds meer aan het klusbedrijf overlaat.
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2016 - juni | Pagina(s) 11/12/13/14
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken