Restyling formule Mijn Bad
 
Er is de afgelopen tijd hard gewerkt aan de restyling van de formule Mijn Bad van Der Kreis. 'Er heeft een complete restyling van het concept plaatsgevonden. Net als bij ons andere concept Keukenspecialist.nl heeft Mijn Bad Sanitairspecialist nu haar eigen sfeer en kleurgebruik, onder meer op de website.'

 
We nemen met Marcel Crezee en Nelleke Vogel de diverse ontwikkelingen door, als opmaat voor de jaarvergadering van Der Kreis en Mijn Bad die dit voorjaar weer op Urk wordt gehouden. “We hadden met elkaar een belangrijk doel: de consument heeft een bepaalde verwachting bij het bezoek aan een Keukenspecialist.nl- of Mijn Bad Sanitairspecialist-deelnemer; en we willen dat die verwachting in de showrooms ook echt wordt waargemaakt.”
Net zoals Keukenspecialist.nl voor keukenretailers is Mijn Bad Sanitairspecialist opgezet voor badkamerondernemers. Nelleke Vogel: “Er is daarmee onderscheid gemaakt tussen Mijn Bad Sanitairretail en Mijn Bad Sanitairspecialist. Binnen Der Kreis Keukenretail en Mijn Bad Sanitairretail bevinden zich alle deelnemers van onze inkooporganisaties. Binnen dat geheel is een selectie gemaakt met ondernemers die zich met elkaar willen verbinden tot Der Kreis Keukenspecialist.nl en Mijn Bad Sanitairspecialist. Er zijn binnen de formule Mijn Bad Sanitairspecialist nu 50 ondernemers: zelfstandige vakzaken die investeren in een mooie showroom en gebruik maken van alle bijbehorende uitingen en marketingactiviteiten. De andere leden, waaronder ook installateurs zonder showroom, kunnen gewoon nog terecht binnen de inkooporganisatie van Mijn Bad.”

Uitstraling
Van de 75 Keukenspecialist.nl-deelnemers in de keukenbranche zijn er inmiddels 22 met een winkel die een volledige Keukenspecialist.nl-uitstraling heeft. Zij hebben nu bijvoorbeeld Keukenspecialist Elburg of Keukenspecialist Soest op de gevel staan. Nelleke Vogel: “Zij profiteren van de hele look & feel die de formule uitstraalt. De consument koopt graag bij een winkel waar iets achter staat, want dat biedt veiligheid. De naam geeft ook aan dat het geen keten is, maar wel een vakzaak. Diezelfde afspraken willen we ook met onze Mijn Bad Sanitairspecialist-deelnemers maken. Zij weten dat ons concept werkt en willen zich, om volledig van deze formule te profiteren, ook daaraan gaan conformeren. Zoiets moet natuurlijk groeien, want de formule bestaat pas twee jaar. Maar we werken nu al met de badkamerondernemers samen aan een belevingsgids en hebben als doel om 50 procent van het assortiment vanuit onze kernleveranciers af te nemen. De deelnemende retailers gaan ook twee Mijn Bad beleving-badkamers opnemen in hun showroom. Want dat correspondeert weer met datgene wat de consument ziet op de website. Dat hebben we onlangs op onze dealermeeting gepresenteerd. Er zijn nu ook ondernemers met zowel keukens als badkamers, die de uitstraling van hun winkel van binnen en buiten helemaal in dezelfde stijl op elkaar afgestemd hebben als Keukenspecialist.nl én Mijn Bad Sanitairspecialist.”
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2016 - maart | Pagina(s) 9
Categorie: Retailformules
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken