Opkomst van de stadswinkel
 
Het wordt een steeds normaler fenomeen: de stadswinkel. Vorig jaar heeft de stadswinkel nadrukkelijk zijn opwachting gemaakt in de winkelstraat. Niet alleen in Nederland (Praxis, Gamma en Baderie), maar ook in het buitenland zien grote retailers de toegevoegde waarde van een filiaal in een stadscentrum. Ikea bijvoorbeeld heeft vorig jaar een minivestiging geopend in het Spaanse Navarra, dat vooral dienst doet als inspiratiebron en afhaalpunt voor online bestellingen. En Ikea heeft vorig jaar een echte stadswinkel geopend in het autovrije centrum van Hamburg. Hiermee wil de meubelgigant het voor consumenten eenvoudiger maken de winkel te bereiken. Hetzelfde geldt voor Hornbach, die vorig jaar twee compacte vestigingen in Duitsland heeft geopend.
Sinds kort is de Amerikaanse doe-het-zelfketen Lowe te vinden in hartje New York. In augustus en september opende Lowe hoekwinkels van 3500 vierkante meter en nog geen drieduizend vierkante meter groot. Dat is wat anders dan die enorme panden met meer dan tienduizend vierkante meter die we van Lowe’s gewend zijn.
Jonathan Luster, vice-president market and concept development bij Lowe’s, geeft een rondleiding door het stadsconcept. “Just about everything had to flex.”
Bron: www.retialwatching.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2016 - januari | Pagina(s) 4/6/7/8
Categorie: Bouwmaterialen, Retail
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken