Sikkens zet in op forse groei
 
Sikkens wil de komende jaren doorgroeien en haar positie als leidend verfmerk in Nederland uitbouwen. Om dat te bereiken wordt extra geïnvesteerd in marketingactiviteiten en wordt de distributie uitgebreid naar waar de consument zich bevindt.
 
Voor de meeste professionele schilders in Nederland is Sikkens al jarenlang het topmerk voor verf. Dat blijft zo. De verkoop van het professionele Sikkens-assortiment behoeft nu eenmaal service, advies en kennis van het product. Met als einddoel: het beste resultaat. Dat was ook precies wat Wiert Willem Sikkens voor ogen had toen hij in 1792 een eigen verffabriekje in Groningen oprichtte. Dat zit nu, ruim 220 jaar later, nog altijd verankerd in het DNA van het merk. Maar Sikkens staat niet stil en gaat mee met haar tijd. “We hebben goed geluisterd naar schilders, retailers, consumenten en medewerkers. Dat heeft geleid tot het aanscherpen van onze strategie voor de komende jaren”, zegt Kim Potters, marketing directeur AkzoNobel Decorative Paints Nederland.

Uitbreiding distributie
Eén van die veranderingen is de uitbreiding van het distributienetwerk zodat Sikkens nog beter beschikbaar is voor de consument. In februari 2016 komt Sikkens met een kant-en-klaar op kleur gemengd concept: een Sikkens buitenlak en grondlak in een uitvoering die speciaal voor de zelfbedieningsconsument van de bouwmarkt is ontwikkeld.  “Deze stap verandert niets aan onze distributiestrategie voor het professionele Sikkens-assortiment. Verfspeciaalzaken kunnen zich blijven onderscheiden door middel van service, advies en assistentie. We gaan deze professionele verkoopkanalen de komende jaren dan ook nog meer ondersteunen met onder andere training en advies, zodat zij deze specifieke rol in de verfmarkt kunnen blijven vervullen”, aldus Potters.
Daarnaast gaat Sikkens extra middelen inzetten om de naamsbekendheid van het merk verder te vergroten. Dat betekent onder meer een nieuwe brede mediacampagne.
In de januari-editie van Karwei Management leest u een uitgebreid interview met marketing directeur Kim Potters en sales directeur DIY Raymond de la Court over de plannen met Sikkens.
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2016 - januari |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken