Batibouw succesvol
 
De 56e editie van Batibouw sloot met een duidelijk positieve noot de deuren. Het aantal bezoekers steeg ten opzichte van vorig jaar, waardoor de symbolische kaap van 300.000 bezoekers werd gehaald. De beurs profileerde zich bovendien meer dan ooit als een economische katalysator voor de hele sector. Eén van de grote motoren van het succes van deze editie was ongetwijfeld het attent inspelen op het thema renovatie.
 
Ondanks de crisis, en ondanks het prachtige weer, stroomden de bezoekers massaal toe en toonden de exposanten zich bijzonder enthousiast. Pierre Hermant, Partner en CEO van FISA: “Wie met een concreet bouw- of renovatieproject zit, vond op Batibouw al de antwoorden op zijn of haar vragen. Maar daarnaast kon men er ook een pak technologische nieuwigheden ontdekken. Zij die zonder concrete plannen naar de beurs kwamen, verlieten Batibouw vol inspiratie en met veel zin om een project aan te vatten.”   
Geert Maes, algemeen directeur van Batibouw voegt hier aan toe: “De Belgische bouw- én renovatiebeurs liet haar bezoeker gedurende elf dagen volop dromen. Van douchekoppen tot kookplaten, elke bezoeker had de mogelijkheid om zijn eigen droomobject uit te kiezen. Maar ook meer ‘concrete’ materialen voor renovatie, zoals na-isolatie en dubbele beglazing, hadden enorm veel bekijks. Die variatie aan producten is meteen één van de sterktes van de beurs. Want Batibouw, dat zijn eigenlijk twaalf beurzen in één, die elk een verschillend segment van de sector vertegenwoordigen. Dit is uniek in Europa.”
Batibouw zette eveneens de digitalisering in de schijnwerpers. Dankzij apps en digitale toestellen worden woningen immers steeds intelligenter, waardoor het comfort wordt verhoogd of waardoor energiebesparingen kunnen worden gerealiseerd.
 
 
◀ Terug Delen
 
KlusPro | 2015 - mei | Pagina(s) 5
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken