De laatste maanden ben ik bijzonder gecharmeerd van de commercials van IBM. In de eerste commercial zie je een man wegrennen voor een groep mensen met een masker op. Eenmaal op de bank bij de psychiater, concludeert deze dat de man wordt geplaagd door een droom waarin hij wordt achtervolgd door klanten en hij voegt eraan toe, dat hij in een ontkenningsfase verkeert. Hetgeen de man vervolgens ontkent, waarop de psychiater zegt: "Zie je wel.'
In een tweede commercial droomt dezelfde man, dat zijn luchtballon neerstort. "Gooi er iets uit', roept zijn collega, die zijn zwager blijkt te zijn. "Dat kan niet; alles zit vast', antwoordt de patiënt. Zijn psychiater concludeert, dat hij last heeft van een 'fixed cost fixation...'

Sommige marketeers nemen dergelijke adviezen ter harte, maar misschien niet op de manier zoals dat zou moeten. Zo begrijp ik niets van de commercial van een ijsfabrikant die er trots op is, dat hij voor zijn 'roomijs', 'verse melk' gebruikt. Altijd gedacht, dat roomijs met room werd gemaakt. Als het dan zo bijzonder is dat er 'verse' melk wordt gebruikt, kunnen we dan concluderen dat andere fabrikanten 'zure' melk gebruiken? Nog even en dan adverteren frisdrankfabrikanten met het gegeven, dat ze 'vers water' hebben gebruikt.
Het toppunt van klets vind ik de reclame voor een bekend lolly-merk. Een klaarblijkelijk bekende voetballer gaat met een jongetje mee naar huis om aan zijn moeder uit te leggen, dat zijn lolly heel gezond is, want hij zit boordevol energie en bevat '0 procent vet'.

Het lezen van dit management-blad is zeer gezond voor u. Dit nummer bevat geen onverzadigde vetzuren, geen suiker, geen zout en bevordert uw nachtrust (als u tot de conclusie komt, dat het bij andere ook wel eens fout gaat). Helaas hebben we wel veel kunstmatige kleuren moeten toevoegen. Dus ... lees het met mate. Eén keer per twee maanden is voldoende. Voor tussendoor hebben we de email nieuwsbrief (zie pagina 13).
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2003 - november | Pagina(s) 5
Categorie: Media
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken