BSH blijft scoren in Duitsland
 
Nieuwe markten als China en Rusland dragen uitstekend bij aan de omzettoename van BSH Bosch & Siemens Hausgeräte. Maar thuisland Duitsland blijft voor het bedrijf nog steeds het belangrijkst, zo werd meegedeeld op de jaarlijkse persconferentie in München. Dr. Kurt-Ludwig Gutberlet, voorzitter van de Raad van Bestuur: “In Duitsland heeft de conjunctuur zich ondanks de steeds nijpender wordende Europese schuldencrisis gunstig ontwikkeld. De Duitse markt voor huishoudelijke apparaten is opnieuw gegroeid en wij konden onze leidende positie verder uitbouwen. In 2012 is de omzet van BSH in Duitsland met 4,3 procent tot 2,2 miljard euro gestegen. Dankzij onze sterke merken en de verder toenemende belangstelling voor energiezuinige apparaten hebben wij opnieuw ruimschoots kunnen deelnemen aan deze groei.”
Het bedrijf wil daarbij een voortrekkersrol blijven spelen bij het thema energie-efficiëntie. In Duitsland is hiermee nog veel vooruitgang te boeken: 30 miljoen (17 procent) van alle Duitse huishoudelijke apparaten is minimaal 14 jaar oud. Vervanging daarvan kan 8 miljard kWh besparen. Daarnaast is er aandacht voor efficiënt gebruik van natuurlijke hulpbronnen: het initiatief Resource Efficiency 2015 moet het gebruik van natuurlijke hulpbronnen met 25 procent terugdringen.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Vertaal via Google