Outlet voor retailers bij Marktplaats
 
Marktplaats introduceert een outlet voor retailers om hun restpartijen aan te bieden. Dat maakt Kadir Özkan van Marktplaats Media op het congres ‘Whats going on in retail’ duidelijk aan RetailActueel.
Uit onderzoek blijkt dat veel bezoekers van Marktplaats de website gebruiken om zich te oriënteren op een product. 80% van de bezoekers weet op dat moment nog niet of ze een nieuw, of tweedehands product gaan kopen. Het bedrijf wil hierop inspelen door speciale websites te bouwen voor retailers en merken, vertelt Özkan. “We openen op onze website een outlet voor de retailers met de look en feel van het merk of de winkel, waarbij het ook mogelijk is om informatie toe te voegen over het product. Via onze gebruikersprofielen weten we binnen welke postcode iemand op zoek is naar een product. Retailers kunnen hiervan gebruikmaken door consumenten door te verwijzen naar hun eigen stenen winkels.”
Op dit moment loopt er een proef in Duitsland, die volgens het bedrijf erg succesvol is. De Nederlandse outlet moet eind dit jaar operationeel zijn, zegt Justin Speelman, key account manager bij Marktplaats. (Bron: www.retailactueel.com)



 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2013 - juli |
Categorie: Retail, Internet
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken