Retailspecialisten voorzien hype showrooming
 
Tijdens het retailcongres What’s going on in Retailing kwamen in de ochtendsessies diverse retailspecialisten aan het woord. Naast het centrale thema Omni Channel passeerde het fenomeen showrooming regelmatig de revue. Volgens Marco Wolters van GfK speelt showrooming in Nederland (nog) niet of nauwelijks een rol. Marcel Holsheimer van IBM Europe gaf aan dat het fenomeen showrooming zeker naar Nederland komt: “De helft van de consumenten uit ons onderzoek die op internet kochten, heeft eerst een winkel bezocht.” Mariann Wenckheim van het Londense marketingbureau 20.20 UK geeft dat showrooming door gebruik van smartphones in Amerika en Engeland een enorme vlucht heeft genomen. ”Click en collect is een trend dat zich nu echt doorzet. Kijk maar naar het Amerikaanse Tesco die op grote schaal afhaalbalies installeert. De winkels zullen kleiner worden en zich veel meer richten op beleving.”

Zet showrooming door in uw markt? Bestel het rapport ‘Aankoopgedrag Keukenapparatuur’ en/of ‘Aankoopgedrag Sanitair’.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2013 - april | Pagina(s) 32
 
Relevante publicaties