![]() |
André de Vries en Marcel van Hagen, Zon & Scherm Groeiend aantal winkels en advies aan huis Marcel van Hagen en André de Vries van Zon & Scherm zitten niet stil. In de afgelopen jaren groeide hun aantal winkels van zeven naar tien; binnenkort opent de nieuwste Zon & Scherm showroom in Aalsmeer zijn deuren. En de ambitie van de formule blijft onverminderd groot. Lees verder ... |
![]() |
100-jarig jubileum EK Retail EK Retail viert in 2025 haar 100-jarig jubileum met een internationale liefdadigheidscampagne. De retailorganisatie zet zich in om geld op te halen voor kinderkankerinstituten in Europa. In Nederland ... Lees verder ... |
![]() |
Resultaten Hornbach 2024/25 De Hornbach Group heeft het boekjaar (maart 2024 - febr 2025) afgesloten met een netto-omzet van 6,2 miljard euro, een stijging van 0,6 procent vergeleken met vorig boekjaar. In Nederland zag Hornbach... Lees verder ... |
![]() |
Nieuwe accenten in keukenkeuze Verschuivende voorkeuren in de keukenmarkt De keukenmarkt ontwikkelt zich voortdurend, en de afgelopen vijf jaar laten veranderingen zien in de prioriteiten van consumenten bij de aankoop van een keuken. Hoewel kwaliteit nog steeds de belangrijkste eis is, is het percentage consumenten dat dit noemt gedaald van 70,9% in 2020 naar 61,8% in 2024. Tegelijkertijd zien we dat andere factoren, zoals design en specifieke esthetische kenmerken, een steeds grotere rol lijken te spelen. Zo blijkt uit de analyses van de consumentenonderzoeken van Qudata HomeAnalytics over de afgelopen vijf jaren Lees verder ... |
![]() |
Wat telt écht voor de consument? Leeftijdsverschillen in keukenvoorkeuren De eisen die consumenten stellen aan hun nieuwe keuken variëren sterk per leeftijdsgroep. Waar jongere kopers zich richten op design en innovatie, zijn oudere kopers vaker gefocust op betrouwbaarheid en functionaliteit. Deze inzichten bieden waardevolle informatie voor keukenretailers en fabrikanten die hun aanbod beter willen afstemmen op de specifieke wensen van verschillende doelgroepen. Lees verder ... |
![]() |
Marktanalyse: verschuivingen in de verkoopkanalen van keukens Keukenspeciaalzaak blijft belangrijkste verkoper keukens De verkoop van keukens in Nederland heeft de afgelopen vijf jaar een significante transformatie doorgemaakt. Waar keukenspeciaalzaken in 2020 nog dominant waren met een marktaandeel van 75,4%, is dit in 2024 gedaald naar 63,8%. Deze afname weerspiegelt een bredere trend van veranderend consumentengedrag en verschuivingen in de distributiekanalen binnen de sector. Lees verder ... |
![]() |
Maak uw marketingstrategie effectiever! Consumentenonderzoeken Keukens en Keukenapparatuur nu online Al vele jaren onderzoekt Qudata Home Analytics onder andere de markten voor keukens en keukenapparatuur in Nederland. De complete resultaten van meest recente vijf jaren zijn nu rechtstreeks online beschikbaar. De consumentenonderzoeken (ieder jaar netto ruim 1.000 kopers van keukens of keukenapparatuur) geven een inzicht in de customer journey van de consument. Lees verder ... |
![]() |
Aantal zzp’ers stabiliseert Het aantal zzp’ers is in februari 2025 vrijwel gelijk gebleven na eerdere dalingen in december en januari. Volgens de KVK ZZP-monitor waren er op 28 februari 1.770.355 zzp’ers ingeschreven, een lichte... Lees verder ... |