Miele Kitchen Inspirience Partners
 
Nieuwe marktstrategie van Miele
Begin dit jaar maakte Miele Nederland bekend over te gaan op een selectief distributiesysteem. Een logisch vervolg hierop is de samenwerking met vijftig geselecteerde dealers, onder de naam Miele Kitchen Inspirience Partners. Op woensdag 2 november werd het contract getekend met de eerste drie dealers.
 
“De basis voor onze nieuwe strategie werd al een paar jaar geleden gelegd toen we met een aantal Miele Innovation Centres bij dealers in het land van start gingen”, legt verkoopdirecteur Tim de Groot van Miele Nederland uit. “Deze gewaardeerde partners presenteren Miele-apparaten op een bijzondere wijze en hebben hierbij deskundigheid en service op een hoog niveau staan. Om de geplande marketingcommunicatieprogramma's goed te kunnen aansturen en het hele land te kunnen afdekken gaan we naast deze Miele-ambassadeurs een samenwerking aan met een vijftigtal Miele Kitchen Inspirience Partners. Een aanzet hiertoe maakten we al in januari 2011 toen Miele op een selectief distributiesysteem is overgegaan. Hierbij werd met duidelijke criteria op het gebied van omzet, presentatie, assortiment, opleiding en marketingondersteuning al een selectie onder Miele-dealers gemaakt.”
Op woensdag 2 november werden op feestelijke wijze de eerste drie contracten getekend met Keuken Design Center Barthen in Leiden, La Nouvelle Cuisine in Amsterdam en Keukenstudio Maassluis.
Miele Nederland streeft hiermee naar een meer kwalitatieve distributie en hoopt met haar nieuwe strategie dan ook haar marktaandeel fors te kunnen laten groeien. Daaraan draagt ook de nieuwe campagne met als thema 'Uw keuken komt tot leven met de inbouwapparatuur van Miele' bij. Deze campagne bestaat uit een groot aantal activiteiten, van traditioneel print en tv tot online en een interactieve keukenplanner voor de consument. Met deze praktische keukenplanner helpt Miele de consument in de zoektocht naar de juiste apparatuur, zodat men straks niet alleen een mooie, maar tevens een praktische keuken heeft. Voor verder advies over de optimalisering en de inrichting van de keuken wordt de consument vervolgens altijd direct naar een Miele-dealer doorverwezen. De desbetreffende dealers krijgen een pakket van middelen ter beschikking, die zij kunnen gebruiken ter ondersteuning van hun verkoopinspanningen.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2011 - november | Pagina(s) 55
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken