Het einde van de winkel?
 
Column Opinie
Het thema van de Zonvakker van het Jaar is ‘Het einde van de winkel?’ Dat klinkt misschien een beetje negatief. Daarom hebben we er ook een subthema aan verbonden, namelijk ‘De strijd om de klant.’ Beide thema’s komen uit de koker van Cor Molenaar. Hij is de hoofdspreker op de Zonvakker van het Jaar. Cor Molenaar heeft net een boek geschreven - Het einde van winkels? - waarin hij alle problemen schetst die nu afkomen op de gemiddelde winkelier. Zoals dat klanten steeds meer op internet kopen, prijsbewuster en ook mondiger zijn. Maar hij geeft ook oplossingen over hoe om te gaan met de veranderende consument. Bijvoorbeeld door meer samen te werken. Met fabrikanten maar ook met collega-winkeliers. Daarnaast moet volgens hem ook de houding van veel winkeliers veranderen. “Ze zijn nu nog veel te veel vissers, terwijl Het Nieuwe Winkelen meer jagers vraagt”, aldus Molenaar.
Kortom, het belooft dus een interessante middag te worden. Meer veel tips & tricks die u vervolgens weer kunt toepassen in uw eigen winkel. Dat pro-actieve acties vanuit de winkel nodig zijn om meer traffic in de winkel te krijgen, blijkt de laatste maanden wel bij veel zonweringwinkels. Via leveranciers maar ook via de detaillisten zelf bereiken ons de geluiden dat het de laatste maanden erg rustig is geweest in de Nederlandse zonweringshowrooms. Dat blijkt vervolgens ook duidelijk uit de recente standen van de BrancheBarometers. Alleen daarom al een reden om 24 oktober te komen!
Ook zullen we het op het event hebben over de bedreiging of juist de kansen die internet biedt. In deze Zonvak een uitgebreid interview met de mensen achter de nieuwe internetaanbieder Zonweren.Com. Als redactie hebben we lang getwijfeld of we hier aandacht aan moeten besteden. Maar wat is beter: je ogen sluiten of willen weten waar de nieuwe concurrentie vandaan komt en ook nieuwe mogelijkheden biedt? En daar goed op inspelen. Wij denken het laatste!
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2011 - september |
Categorie: Zonwering, Internet, Retail
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken