Transparantie
 
Column Opinie
Iedereen praat erover in de branche; importeurs van badkamerproducten, producenten van sanitair, zelfstandige badkamerondernemers... “Er moet meer transparantie in de prijzen komen.” Er moet worden gestreefd naar netto prijzen - het liefst nog geschreven met hoofdletters: Netto Prijzen. Want ‘de lucht moet uit de prijzen’. De consument is door oriëntatie op internet steeds meer op de hoogte van prijsverschillen en dat dwingt de markt ertoe om transparant te zijn. “De consument voelt zich bij badkamer- en keukenzaken bij de neus genomen, met kortingen van 30, 50 of 70 procent”, zo wordt geconstateerd. Maar wat betekent dat nu eigenlijk: transparantie en Netto Prijzen? Hoe werkt dat in de praktijk? Iedereen praat erover, maar wanneer dat bij woorden blijft, wordt het een grote zeepbel, waar de consument snel doorheen prikt. Of het blijft een item waarvoor de consument niet warm zal lopen; dat hebben we al eerder gezien bij items als ‘duurzaamheid’. In plaats van ‘lucht uit de prijzen’ blijft het bij die ‘lucht’ zelf. In deze editie van Sanitair & Tegel Specialist doen we een eerste poging om te kijken naar transparantie de praktijk. Hoe gaat dat bij een bedrijf als Topa Bathroom Products? En bij een keukenspeciaalzaak die ‘transparante prijzen’ hoog in het vaandel heeft staan? En hoe gaat het met die ‘transparantie’ bijvoorbeeld in de autobranche, die wat prijzen betreft net zo’n moeilijk imago heeft als de woonbranche? We zetten een eerste stap naar transparantie in de praktijk, zodat het thema niet zomaar ergens ‘in de lucht’ blijft hangen.
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2011 - augustus | Pagina(s) 5
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken