AVZ-groep lanceert zonwering- en rolluikspecialisten logo
 
De AVZ-groep heeft twee logo’s laten ontwerpen waarbij niet de merknaam maar de algemene kwaliteiten van de producten naar voren komen."Wij willen de logo’s steeds meer gebruiken in al onze uitingen naar buiten toe”, zegt Koen de Graaf, commercieel directeur bij AVZ. De logo’s geven de belangrijkste kwaliteiten van de producten weer, namelijk bescherming en besparing. De kleur groen is gekozen vanwege de associatie met milieuvriendelijkheid bij de consument. Bovendien valt het goed op tussen de huiskleuren. Bij de rolluiken is gekozen voor een schildpad. "Die heeft reeds een natuurlijk pantser, wat tevens zijn huis is. Bovendien is hij groen. De pijlen eromheen benadrukken nogmaals de besparing.” De boom staat voor natuurlijke bescherming tegen de zon. De zonnestralen wijzen op de schadelijke UV straling. De Graaf: "Uiteindelijk zou het mooi zijn wanneer deze logo’s voor de consument hetzelfde idee opleveren als bijvoorbeeld het Kies Bewust of het FSC logo, zodat men bij het zien van het logo altijd de link legt met de zonwering- en rolluikspecialist die kan adviseren over de beschermende en besparende kwaliteiten van onze producten.”
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2010 - april | Pagina(s) 7 t/m 12
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken