Digitale marketing anno morgen
 
In 2010 ontwikkelt digitale marketing zich verder, waarbij enkele aandachtspunten van belang zijn.
 
Individueel gebruik van sites als Facebook zal verder ontwikkelen. Voorbeeld is de succesvolle, `tag a sofa` campagne van Ikea in het VK. Klanten konden meubelen/-onderdelen uit de Ikea-catalogus op Facebook zetten, waarmee ze het betreffende artikel konden winnen. De nadruk zal daarnaast minder op technologische nieuwtjes komen te liggen en meer op ideeën. Simpele, interactieve en verslavende online marketingacties zullen het meeste succes hebben. Het is raadzaam om niet op één idee of actie te mikken; digitale marketeers als Burger King, Penguin Books en Diesel zetten in op vele goedkope en, indien succesvol, opschaalbare activiteiten. Mislukkingen zijn zo overkomelijk. De verwachting is dat 2010 het jaar wordt van Android, al zal de iPhone app store blijven uitdijen. Android wordt hét platform door de integratie van camera, microfoon, kaarten, sociale netwerksites en gps, wordt gezegd. Transparantie wordt nog crucialer. De doelgroep tiener tot twentysomething presenteert zich op netwerksites opener en eerlijker dan ooit werd verwacht. Internet vloeit steeds meer over in het echte leven. Stukjes internet worden gebruikt als augmented real world. Maar ook al verschuift de focus van media en technologie naar content, inzicht en originaliteit, ook in de digitale wereld telt alleen een aansprekend idee. Een andere ontwikkeling is dat mensen zetten zichzelf `uit` gaan zetten. Momenteel slaapt 84% van de mensen met hun mobieltje aan. Dat gaat veranderen: mobieltjes staan vaker uit en Twitter krijgt `openingsuren`.

(Bron: RetailActueel)
 
 
◀ Terug Delen
 
ZVM• Zonvak Magazine | 2010 - april |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken